ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: اتحادیه رادیو تلویزیون‌های مصر دور جدیدی از تلاش برای تحریم سریال‌های ترکی را آغاز کرده اما به نظر می‌رسد موفقیت چندانی برای استفاده از مصر به عنوان مرکز ترویج فرهنگ ترکی در خاورمیانه و آفریقا ندارد.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های مصر چندی است که خواستار تحریم سریال‌های ترکی در این کشور شده است چراکه معتقد است «رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حملات غیرموجهی نسبت به مصر داشته است».

او این سخنان را چندی پیش در اتاق صنایع رسانه‌ای مصر که در آن 10 شبکه ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند گفته و از این شبکه‌های خصوصی خواسته است که به این تحریم‌ها بپیوندند اما قرار است به زودی این شبکه‌های در شورای خود به آن پاسخ دهند.

عمرو الکحکی دبیرکل اتاق صنایع رسانه‌ای مصر البته می‌گوید: به جای زیان‌های مالی از تحریم سریال‌های ترکی باید به دنبال راه‌های دیگری بود و در کنار این رای گیری راه حل اصلی این است که سریال‌های مصری مشابه ساخت که در خط سریال‌های ترکی سیر می‌کند.

اما این نخستین باری نیست که مصری‌ها به دنبال تحریم سریال‌های ترکی هستند و از هنگام سرنگونی محمد مرسی این خط دنبال شده است.

مسعد فوده رئیس اتحادیه مشاغل سینمایی با بیان این نکته می‌افزاید: ما بیش از یک سال است که این کار را می‌کنیم و از شبکه‌های خصوصی خواسته‌ایم که سریال‌های ترکی را تحریم کنند اما آنها این خواسته را رد کرده و گفته‌اند که این دخالت سیاست در هنر است.

سامح الصریطی رئیس کانون بازیگران مصری هم معتقد است که شبکه‌های خصوصی مصر موظف به همراهی با این تحریم نیستند.

ماجده خیرالله منتقد مصری هم معتقد است تلویزیون مصر اعتماد مردمی را از دست داده و بر اساس آمار مشاهده شبکه‌های دولتی اندک است لذا از نظر او «از تحریم سریال‌های ترکی توسط شبکه‌های دولتی مصر خسارتی متوجه ترک‌ها نمی‌کند» اما از نظر او خرید سریال‌های ترکی توسط شبکه‌های خصوصی مصر «سود» و «مخاطب» دارد.

حمدی عبدالعظیم کارشناس اقتصادی مصری اما معتقد است که «مصر مرکز ترویجی فرهنگ ترکی در خاورمیانه و آفریقاست و اگر این تحریم به واقع از سوی شبکه‌های خصوصی مصر صنعت سریال‌سازی ترکیه حتما خسارت بزرگی می‌بیند».

۹۳/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">