ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: اقشار مختلف مردم سنندج پس از اقامه نماز جمعه این هفته با حضور در خیابان‌های این شهر در حمایت از مردم شهر کوبانی سوریه و علیه تروریست‌های داعش راهپیمایی کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مردم خداجویی و نمازگزار کردستان پس از اقامه نماز جمعه این هفته و در صفوفی به هم پیوسته با به همراه داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی به زبان‌های کردی، فارسی و انگلیسی خواستار حمایت جهانی از مردم بی‌دفاع کوبانی شدند.

نمازگزاران سنندجی در شعارهایی به زبان کردی با صدای هماهنگ و رسا خواستار نابودی گروهک داعش، عکس‌العمل کشورهای اسلامی منطقه به ویژه خروج کشور ترکیه از حالت انفعال در مرزهای کوبانی شدند.


در این راهپیمایی مردمی شعارهایی به زبان کردی و با مضمون "کوبانی تنها نیست"، مرگ بر تروریست"، " مرگ بر داعش"، "عربستان و ترکیه خجالت بکشید"، " جامعه بیدار است از توحش بی‌زار است"، " مردم ما بیدارند از ارتجاع بی‌زارند"، " مرگ براردوغان، مرگ بر ترکیه، مرگ بر اسرائیل"، " تاکردها هستند کوبانی هم خواهد بود"، نمی‌گذاریم کوبانی هم به شنگالی دیگر تبدیل شود" کردستان قربانی تروریست است" در خیابان‌های سنندج و دیگر شهرهای کردستان طنین‌انداز شد.



حضور زنان کردستانی برای همراهی با مدافعان زن کوبانی و حمل پارچه نوشته‌ها و سردادن شعارهایی در خصوص رشادت‌های زنان کرد در طول تاریخ و دلاورمردی‌های زنان مدافع کوبانی از جمله صحنه‌های زیبای این خیزش مردمی بود که با آرامش و وقاری وصف‌ناشدنی خیابان‌های سنندج را مجبور به تعظیم در برابر این اراده‌های پولادین کرده بود.

حضور اقشار مختلف مردم و همراهی مسئولان ارشد استان، نیروهای نظامی و انتظامی، تشکل‌های مردمی و هدایت این راهپیمایی توسط خود مردم کردستان از نطقه عطف‌های این اجتماع گسترده مردمی بود.

در پایان این راهپیمایی نیز مردم کردستان بیانیه‌ای را برای حمایت از مردم بی‌دفاع کوبانی قرائت کردند و خوستار اجماع همه کشورهای منطقه برای مقابله با داعش و کمک به مردم بی‌دفاع کردستان سوریه و عراق شدند.

۹۳/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">