ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 ترکیه آنلاین: 'ینس استولنبرگ' دبیر کل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد که این ائتلاف نظامی در صورت اثبات نیاز به حمایت از امنیت ترکیه در برابر حملات داعش، نیروهای زمینی به این کشور اعزام می کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، وی در یک کنفرانس خبری در جریان بازدید از لهستان اظهار داشت: مسوولیت اصلی ناتو، محافظت از تمامی کشورهای همپیمان است.

وی افزود: ترکیه، متحد ناتو بوده و مسوولیت اصلی ما محافظت از تمامیت ارضی و مرزهای این کشور است و به همین دلیل موشک های پاتریوت را در ترکیه مستقر کرده ایم تا دیواره دفاعی این کشور را تقویت کنیم.

استولنبرگ گفت: ترکیه باید بداند که ناتو در صورت حملات در این کشور در نتیجه خشونت در سوریه، در ترکیه مستقر خواهد شد.

عناصر تروریستی داعش امروز (دوشنبه) پرچم خود در حومه شرقی شهر کوبانی سوریه در فاصله کوتاهی از مرز ترکیه را به اهتزاز درآورند.

در همین حال، شلیک های گاه و بیگاه از درگیری ها در اطراف این شهر به خاک ترکیه اصابت کرد.

براساس این گزارش، دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد که این ائتلاف از موارد بالای نقض آتش بس در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی این کشور و جدایی طلبان هوادار روسیه، بسیار نگران است.

وی افزود: به دولت اوکراین توصیه می کنم برای رعایت آتش بس و همچنین کمک به دستیابی به یک راهکار سیاسی برای بحران در این کشور، بسیار تلاش کند.

استولنبرگ همچنین ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که روسیه از همه نفوذ خود برای اطمینان از رعایت آتش بس از طرف جدایی طلبان بهره گیرد.

۹۳/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">