ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: لایحه پیشنهادی دولت ترکیه برای کسب مجوز دخالت نظامی ارتش این کشور در سوریه و عراق در نشست پنجشنبه شب مجلس این کشور به تصویب رسید.




به گزارش ایرنا ، نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی به این لایحه رای موافق و احزاب جمهوریخواه خلق و دمکراتیک خلق های ترکیه رای مخالف دادند.

سخنگوی دولت ترکیه سه شنبه شب گذشته اعلام کرده بود که دولت آنکارا لایحه کسب مجوز برای عملیات برون مرزی در عراق و سوریه برای مقابله با تهدیدات را به مجلس ارایه کرده است.

' بلنت آرینچ' معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه این مطلب را در پایان نشست هیات دولت در یک کنفرانس خبری عنوان کرده بود.

وی گفته بود : دو لایحه مربوط به کسب مجوز برای عملیات در سوریه و عراق در قالب یک لایحه به مجلس ارایه شده است.

طی دیروز و امروز هواداران انجمن های سیاسی و نهادهای غیر دولتی ترکیه با برگزاری تظاهرات در چند شهر ترکیه مخالفت خود با این لایحه را عنوان کرده بودند.

شماری از زنان شهر استانبول ترکیه امروز پنجشنبه با برپایی تظاهرات؛ لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای کسب مجوز دخالت نظامی ارتش ترکیه در سوریه و عراق را محکوم کردند.

زنان معترض درحالی که شعار 'به جنگ و خونریزی پایان دهید' ؛ 'از داعش و تروریست های قاتل زنان حمایت نکنید' سر می دادند به سوی پل بسفر که قاره های اروپا و آسیا را به هم وصل می کند؛ راهپیمایی کردند.

زنان معترض سپس ورودی پل را مسدود کردند و به شعارهای ضددولتی و ضد امپریالیستی و همچنین شعارهایی در مخالفت با جنگ افروزی غرب در منطقه ادامه دادند.

پلیس استانبول با حمله به صف تظاهرکنندگان ؛ شماری از آنان را بازداشت و تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

۹۳/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">