ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  رهبر زندانی پ.ک.ک بر ضرورت دفاع از کوبانی و تجدیدنظر ترکیه در مراحل آتی مذاکرات صلح تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری کردپرس، در شرایطی که داعش به چند کیلومتری شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه رسیده و نهادهای سیاسی و نظامی وابسته به پ.ک.ک در آن منطقه در حال رویارویی با داعش هستند، هیاتی از نمایندگان کُرد مجلس ملی ترکیه دیروز به ملاقات عبدالله اوجالان رفتند.
دفتر مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها از آنکارا با صدور بیانیه ای که یک نسخه از آن را برای کردپرس ارسال نموده، به این موضوع اشاره کرده که دیروز پروین بولدان، سری ثریا اُندر و ادریس بالوکن، به مدت 5 ساعت با اوجالان دیدار کرده و با او در مورد مسائل مختلف صحبت کرده اند.
اوجالان در این ملاقات تاکید نموده که مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک به نقطه ی حساسی رسیده و لازم است دولت در اعلام محتوا و مبانی نقشه ی راه و مراحل بعدی مذاکرات، گام جدی بردارد.
اوجالان معتقد است که برخی از چهره های داخل حکومت ترکیه هنوز هم امیدوار هستند که مذاکرات به بن بست برسد و آتش جنگ برافروخته شود.
رهبر زندانی پ.ک.ک همچنین اعلام کرده که اگر داعش به کوبانی برسد و در این شهر کردنشین سوریه دست به قتل عام بزند، مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک به پایان می رسد و  این کشور در معرض خطر جنگ و کودتا قرار می گیرد.

۹۳/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">