ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه دانشگاه بین المللی اسلامی تاسیس می کند

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:ترکیه به عنوان جایگزینی برای دانشگاه 'الازهر' مصر، مشابه این دانشگاه را با عنوان 'دانشگاه بین المللی اسلامی' در استانبول تاسیس می کند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز مطبوعاتی سازمان امور دیانت ترکیه ، 'محمد گورمز' رییس این سازمان با انتقاد از مقامات دانشگاه الازهر و دانشگاه های اسلامی در برخی از کشورهای عربی افزود که این دانشگاهها تاکنون نتوانسته اند دانشی را که بتواند راه حلی برای مشکلات جهان اسلام ارایه کند، تولید نمایند.

وی اضافه کرد که ترکیه برای جبران این کاستی، در حال تاسیس دانشگاهی به نام دانشگاه بین المللی اسلامی در استانبول است.

گورمز افزود که امور دیانت ترکیه به این منظور به سازمان آموزش عالی این کشور مراجعه کرده تا مجوز لازم را برای تبدیل دانشگاه '29 مه ' استانبول به دانشگاه بین المللی اسلامی اخذ کند.

بنابر قانون اساسی ترکیه، تاسیس دانشگاه خصوصی در این کشور ممکن نیست، ولی بنیادهای مختلف می توانند خارج از دانشگاه های دولتی، مراکز آموزش عالی تاسیس کنند.

به گزارش مرکز مطبوعاتی سازمان امور دیانت ترکیه، گورمز که برای ادای مناسک حج در مکه به سر می برد، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که سه سال است در خصوص تاسیس این دانشگاه در استانبول کار تحقیقاتی صورت گرفته ، مدعی شد که مهم ترین کاستی دانشگاه های اسلامی در کشورهای عربی ، تولید نکردن دانش لازم برای حل مشکلات جهان است.

وی افزود که باید در محتوای درسی و تحقیقاتی این دانشگاه ها تجدید نظر شود و سعی کنیم دانشگاه بین المللی اسلامی در استانبول، این کاستی را پر کند.

او با انتقاد از افت علمی در دانشگاه الازهر، افزود که متاسفانه فارغ التحصیلان این دانشگاه به جای این که کمکی به حل مشکلات جهان اسلام کنند، خود مشکل آفرین می شوند.

۹۳/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">