ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کمک میلیاردی دولت مصر به پسر اردوغان !

دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین:اظهارات رئیس جمهور ترکیه درسازمان ملل درباره حوادث سال گذشته مصر که به برکناری محمد مرسی رئیس جمهور این کشور منجر شد، انتقادهای گسترده ای را در محافل رسمی و غیر رسمی مصر به دنبال داشته است.


به گزارش  "دندراوى الهوارى" در روزنامه الیوم السابع نوشت: در میان این همه دشمنی استانبول، مصری ها می پرسند که چرا "مصر جدید" به این دشمنی ها واکنش نشان نمی دهد. رئیس جمهور ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل، حوادث سال گذشته مصر را که به برکناری محمد مرسی منجر شد، کودتا خواند ...
نویسنده الیوم السابع افزود: مصر – به گفته کارشناسان امور ترکیه -بر پایه توافقنامه "رورو" که سال ۲۰۱۲ میان قاهره و آنکارا امضا شد، به شرکت های باربری ترکیه سالانه یک میلیارد دلار می بخشد. مالکیت اکثر این شرکت ها از آن احمد پسر اردوغان است.

به موجب این توافقنامه ترکیه برای بار کشتی هایش که از "مرسین" به بندر دمیاط می روند و از آنجا به صورت زمینی به دریای سرخ منتقل می شوند، عوارض پرداخت نمی کند.

الهواری همچنین نوشت: چرا قاهره دست به کار نمی شود و این توافقنامه را که سالانه یک میلیارد دلار را هدر می دهد، لغو نمی کند.

به گفته وی مصر همچنین باید پرونده کاخ های مصر در استانبول را بازگشایی کند؛ این کاخ ها تحت کنترل دولت ترکیه است در حالی که قاهره همه مدارک لازم را برای ثابت کردن مالکیتش بر این کاخ ها در اختیار دارد.

نویسنده الیوم السابع در پایان نوشت: اگر دولت مصر برای پاسخ دادن به رئیس جمهور ترکیه جدی است باید فورا این توافقنامه را لغو، و پرونده باز پس گیری کاخ های مذکور را باز کند.

۹۳/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">