ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اردوغان برای 5 ابرقدرت جهان خط و نشان کشید!

دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین:رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم گشایش نشست جهانی اقتصاد در استانبول درباره پیامدهای تروریسم برای همه جهان هشدار داد و تاکید کرد پنج کشور قدرتمند جهان دیگر نمی توانند آینده و تقدیر آنرا رقم بزنند و زمان این کارها سپری شده است.


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اردوغان گفت: تروریسم و تروریستها همیشه از خلأهای بوجود آمده در زمینه های مختلف استفاده و اقتصاد جهانی را در هر کشوری تهدید می کنند.
وی افزود: ما شاهد تروریسم در کشورهای همسایه ترکیه هستیم ضمن آنکه باید تغییرات آب و هوایی و آلودگی های زیست محیطی ؛ مهاجرت ، فرقه گرایی و نژادپرستی را نیز اضافه کرد. ما همچنین شاهد بحرانهای دیگری در منطقه خود و دیگر مناطق جهان هستیم. این بحرانها فقط یک کشور یا یک منطقه را تهدید نمی کند بلکه مرزها را درنوردیده و بار سنگینی بر دوش همه کشورها نهاده است.
اردوغان افزود: ما باید در برابر مشکلات و چالشهای جهانی متحد شویم و من در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین مذاکراتی که داشتیم به این موضوع پرداختم.
اردوغان تاکید کرد جهان هم اکنون بزرگتر از پنج کشور است و آینده و تقدیر جهان نمی تواند فقط به دست پنج کشور باشد. اکنون همه کشورهای جهان شرایط سختی را سپری می کنند و من این ملاحظات را در گفتگوهای خود در آمریکا با سران کشورها گفته ام و همگان بر سر این مساله اتفاق نظر دارند که جهان نباید در دست پنج کشور باشد.

۹۳/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">