ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه به دنبال ساخت بمب پلوتونیومی است !

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: یک روزنامه آلمانی با انتشار گزارشی مدعی شد دولت ترکیه برنامه مخفی برای تولید سلاح هسته ای دارد.


به گزارش عصر ایران روزنامه دی ولت در گزارشی به قلم " هانس روهل" مدیر سابق طرح و برنامه وزارت دفاع آلمان نوشت دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ساخت سلاح هسته ای است.

بر اساس ادعای این مدیر سابق وزارت دفاع آلمان ، ترکیه برای این منظور اطلاعات مربوط به ساخت سلاح هسته ای را از منابع پاکستانی دریافت کرده است.

این گزارش مدعی است یکی از دلایل شنودهای سازمان اطلاعات آلمان از ترکیه که اخیرا روزنامه اشپیگل آلمان آن را افشا کرد، همین برنامه مخفی دولت اردوغان برای دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای است.

این گزارش می گویددر شنودهای دستگاه اطلاعات آلمان ، این مساله برملا شده که اردوغان همزمان با تلاش برای کسب منصب ریاست جمهوری که ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری محقق شد، دستور برنامه دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای را نیز داده است.

روهل در گزارش خود می نویسد : مدل ترکیه برای دست یابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای ایران است.
ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده است و بر دست یابی به تکنولوژی هسته ای به منظور مصارف صلح آمیز و خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای تاکید می کند.

روهل می نویسد بهانه ترکیه برای دست یابی به تکنولوژی هسته ای، مصارف رو به تزاید انرژی این کشور است که همزمان با رشد اقتصادی این کشور نیاز این کشور به انرژی بیشتر می شود.

روهل مدعی می شود ترکیه برنامه ساخت بمب پلوتونیومی را دنبال می کند. طبق این گزارش ترکیه از سال 2010 برنامه کسب قابلیت غنی سازی اورانیوم را به دستور اردوغان دنبال می کند.

۹۳/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">