ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ˈاحمد داوداوغلوˈ نخست وزیر ترکیه گفت: رویای احداث خط لوله انتقال گاز که قرار است گاز طبیعی میدان شاه دنیز جمهوری آذربایجان را از طریق ترکیه به اروپا منتقل کند ، به واقعیت تبدیل خواهد شد.


به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، 'داود اوغلو' این مطلب را روز جمعه در آستانه سفر به باکو و در جمع خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند، گفت .

در مذاکرات امروز داود اوغلو با مسوولان جمهوری آذربایجان درباره مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد شد.

بر پایه این گزارش ، سنگ بنای احداث خط لوله 'تاناپ' یا 'ترانس آناتولی' که داود اوغلو آن را پروژه صلح توصیف کرده است فردا (شنبه ) گذاشته خواهد شد.

این خط لوله در مجموع ظرفیت انتقال 16 میلیارد متر مکعب گاز را خواهد داشت که 10 میلیارد مترمکعب از گاز آن به اروپا و 6 میلیارد متر مکعب آن به ترکیه منتقل خواهد شد.

این خط لوله سال 2018 میلادی افتتاح خواهد شد و ترکیه در این پروژه 30 درصد سهم دارد.

' تانر یلدز' وزیر انرژی ترکیه و 'ناطق علی اف' وزیر انرژی جمهوری آذربایجان 26 ماه مه گذشته یادداشت تفاهم احداث خط لوله تاناپ را امضا کرده بودند.

۹۳/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">