ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نظارت بر اینترنت شدیدتر میشود !

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: مجلس ترکیه طرح پیشنهادی دولت این کشور برای افزایش اختیارات دولت در کنترل اینترنت را به تصویب رساند.


به گزارش ایرنا ، مصوبه مجلس ترکیه که حزب حاکم عدالت و توسعه آن را ارائه کرده است به بخش نظارت مخابرات ترکیه امکان می دهد بدون آنکه به تصمیم و رای دستگاه قضایی کشور نیازی باشد دسترسی به برخی پایگاههای اینترنتی را ممنوع کند.

دولت ترکیه می گوید که برای دفاع از امنیت ملی و نظم عمومی کشور و جلوگیری از وقوع جرم و جنایت در کشور چنین لایحه ای را به تصویب مجلس رسانده است.

برخی از کارشناسان و مخالفان دولت ترکیه این اقدام را گامی دیگر در جهت تشدید کشمکش میان کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت و دولت ارزیابی می کنند.

بر اساس این مصوبه شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی ملزم هستند که در صورت دستور بسته شدن یک پایگاه اینترنتی توسط مرکز نظارت مخابرات ظرف 4 ساعت این دستور را اجرا کنند.

احزاب مخالف ترکیه با عنوان اینکه دولت در صدد جلوگیری از انتشار اخبار ضددولتی به چنین اقدامی دست زده است ، می گویند نظارت بر اینترنت و تصمیم گیری در این رابطه باید بر عهده مراجع قضایی باشد.

۹۳/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">