ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

٥٩ درصد قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه مالیات است

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:  تحلیلهای انجام گرفته نشان می دهد که ترکیه سومین کشور گران در اتحادیه اروپا، از نظر میزان مالیات بر بنزین محسوب می شود.


به گزارش روزنامه اینترنتی دنیا، میزان مالیاتی که آنکارا برای هر لیتر بنزین در ترکیه وضع کرده است، بسیار بالاتر از میانگین مالیات ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا است.

میزان مالیاتی که شهروندان این کشور برای هر لیتر بنزین بدون سرب با اکتان ٩٥ می پردازند، ٥٩,٢ درصد و میزان مالیاتی که برای هر لیتر سوخت دیزل می پردازند، معادل ٥٢.٣ درصد قیمت کل آن است.
مالیات وضع کرده آنکارا بر بنزین و سوخت دیزل، موجب شده تا ترکیه در رتبه بندی کشورهایی که بیشترین مالیات را در اتحادیه اروپا بر بنزین می گیرند سوم و در سوخت دیزل نیز چهارم شود.

هلند و ایتالیا، رتبه اول و دوم را در گرفتن  بیشترین مالیات بر بنزین دارند.
میانگین قیمت هر لیتر بنزین بدون سرب با اکتان ٩٥ در ترکیه، ٤,٩٧ لیر و قیمت هر لیتر سوخت دیزل ٤.٣٠ لیر است.

 اگر میزان مالیاتی را دولت از این سوختها بر می دارد کسر کنیم، قیمت تمام شده بنزین  ٢,٠٣ لیر و قیمت تمام شده سوخت دیزل ٢.٠٥ لیر می شود که باز نسبت به میانگین اتحادیه اروپا گران است.
میانگین قیمت فروش بنزین بدون سرب با اکتان ٩٥  در اتحادیه اروپا، ١,٩١ لیر و میانگین قیمت فروش هر لیتر سوخت دیزل ٢.٠١ لیر است.


۹۳/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">