ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: روزنامه ˈخبرترکˈ ترکیه روز چهارشنبه فاش کرد: صدها نفر از جوانان شهر ˈقونیهˈ (آرامگاه مولانا) به صف نیروهای تروریستی ˈداعشˈ پیوسته اند .


به گزارش ایرنا از آنکارا، خبرترک این مطلب را به نقل از یک امام جماعت بازنشسته ساکن این شهر که فرزندش به نیروهای داعش ملحق شده بود، عنوان کرد.

به نوشته این رسانه، امام جماعت بازنشسته که نامی از وی فاش نشده، 21 روز پس از این که فرزندش منزل را ترک و در صف نیروهای داعش در سوریه جای گرفت، وی را پیدا و مجددا به قونیه بازگرداند.

این فرد با عنوان این که نیروهای داعش به افرادی که به این گروه ملحق می شوند، کمک های نقدی فراوانی می کند و حتی بدیهی های آن ها را می پردازند، گفت: از قونیه صدها نفر در صف نیروهای داعش جای دارند و تاکنون ده ها نفر نیز تنها از این شهر کشته شده اند.

به گفته این امام جماعت بازنشسته، چندین گروه مختلف وابسته به داعش در مناطق روستایی قونیه به جذب نیرو اشتغال دارند و هر روز تنها از قونیه ده ها نفر برای جنگ در سوریه در صف تروریستها قرار می گیرند.

مساله اعزام نیرو از ترکیه برای جای گیری در صف نیروهای افراطی در سوریه در سال های اخیر بارها از سوی احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور مطرح شده است.

احزاب مخالف ترکیه می گویند که در طول سال های اخیر هزاران نفر از ترکیه به سوریه عزیمت و در صف نیروهای افراطی جای گرفته اند.

۹۳/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">