ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بطری پلاستیکی بدهید، غذای سگ تحویل بگیرید! + عکس

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نیما اکبرپور از برنامه‌سازان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و مجری برنامه کلیک در توییتر به اشتراک گذاشت:
 
یکی از شرکت‌های نوآور ترکیه باجه‌ای ساخته که علاوه بر کمک به محیط زیست به دوستان پشمالوی ما نیز کمک می‌کند.

شرکت پوگدون Pugedon به تازگی باجه‌ای خودکار را در استانبول به کار گرفته که در ازای بازیافت بطری‌های پلاستیکی، آب و غذا برای سگ‌های ولگرد فراهم می‌کند. هنگامی که افراد ته‌مانده آب بطری را در بخشی که در نظر گرفته شده خالی کرده و خود بطری را از بالای دستگاه وارد می‌کنند، هزینه بازیافت به طور خودکار تبدیل به مقداری غذای سگ شده و در بخش پایین دستگاه و در محلی ریخته می‌شود که سگ بتواند آن را بخورد.

این دستگاه‌ها که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، یک منبع غذای سالم برای حیوانات ولگرد است که پیش از این مجبور بودند تا از میان زباله‌ها یا کمک‌های شهروندان خوراک خود را بیابند و سیر شوند اما با وجود چنین دستگاهی تغییری مثبت در شیوه زندگی آنها ایجاد شده است.

ترکیه به تعداد زیاد حیوانات ولگرد خود در مناطق شهری شناخته می‌شود. بنا بر گزارش دویچه‌وله استانبول به تنهایی میزبان ۱۵۰ هزار سگ و گربه ولگرد است.
هدف از تولید این باجه، ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای حیوانات در کنار تشویق مردم برای رسیدن به عادت خوب بازیافت زباله‌هاست.ایجاد باجه‌های خودکار برای بازیافت و فرهنگ‌سازی در ترکیه امر تازه‌ای نیست. پیشتر هم باجه‌هایی به شکل قلک در برخی نقاط ترکیه برای جمع‌آوری کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌ها و ارائه آن به دیگران ایجاد شده بود.


۹۳/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">