ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ˈعبدالله گلˈ نیز مورد جاسوسی قرار گرفته است

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ
ˈترکیه آنلاین: فکری ایشیکˈ وزیر علوم، فناوری و صنایع ترکیه تایید کرد که ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری این کشور نیز از سوی ˈجماعت گولنˈ مورد جاسوسی قرار گرفته و مکالماتش شنود می شده است .


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آنکارا، ایشیک در گفت و گو با روزنامه ˈآکشامˈ گفت: طبق اطلاعات موجود وزیران، مقامات عالیرتبه اداری و حتی نخست وزیر و رییس جمهوری ترکیه مورد شنود عوامل این جماعت قرار گرفته اند.

به گفته ایشیک، تلاش برای دستگیری ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در دو سال قبل از سوی ˈساختار موازیˈ نقطه شکست بین دولت آنکارا و جماعت گولن بود و دستور این عملیات نیز مطمئنا از خارج ترکیه صادر شده بود.

وی بطور تلویحی اسراییل را متهم به هدایت جماعت گولن کرد و افزود: پس از سال 2010 میلادی و انتقاد اردوغان از به سخنان ˈشیمون پرزˈ رییس رژیم صهیونیستی در ˈداووسˈ، جماعت گولن خود را شریک دولت آنکارا قلمداد کرد و تلاش برای بدست گیری قدرت را آغاز نمود.

در پی آغاز عملیات علیه فساد مالی و ارتشاء در آذر ماه گذشته، دولت آنکارا جماعت گولن را متهم به تلاش برای براندازی کرد و عملیاتی علیه وابستگان این جماعت در سازمانهای دولتی از جمله پلیس و قوه قضاییه و وزارتخانه های مختلف را آغاز کرد.

دولت آنکارا از جماعت گل و وابستگان آن به عنوان ساختار موازی یاد می کند که قصد براندازی دولت ترکیه را داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">