ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: یک مهندس با تجربه با دیدن آگهی استخدام در روزنامه‌ای در دام کلاهبرداران نامرئی افتاد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مرد که با دنیایی امید برای زندگی در آن‌سوی آب‌ها از ایران خارج شده بود با دستانی خالی بازگشت. مهندس عمران که فهمیده بود کلاهبرداران نامرئی وی را وسوسه‌کرده و قربانی توطئه شوم خود کرده‌اند پای در دادسرای جرایم رایانه‌ای گذاشت و پرده از فعالیت سازمان یافته یک شرکت کاغذی در دنیای مجازی برداشت.

این مرد در خصوص پرونده‌اش گفت: چندی پیش با دیدن آگهی استخدام مهندس عمران در یکی از روزنامه‌های معتبر، معرفی نامه کاری خود را به آدرس درج شده  در آگهی ایمیل کردم.

چند روز بعد مردی که خود را مهندس و نماینده  یک شرکت در شعبه شرکت نفت خلیج فارس معرفی می‌کرد از طریق ایمیل اعلام کرد درخواست من مورد قبول قرار گرفته و یک شماره تماس با پیش شماره لندن برای هماهنگی‌های بعدی اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: از طریق وایبر با شماره مهندس تماس گرفتم و با هماهنگی وی و هزینه خودم برای گرفتن ویزای شرکت مستقر در قطر راهی استانبول شدم و با وی ملاقات کردم. در این ملاقات او عنوان کرد شرکت از حضور من بسیار خوشحال است و برای شروع کار باید یک بلیت استانبول- دوحه و دوحه- تهران به صورت  باز تهیه کنم، من هم که فریب ظاهر آرام و باوقار وی را خورده بودم به سرعت به آژانس هواپیمایی مراجعه کردم اما هیچ آژانسی چنین بلیتی را صادر نمی‌کرد.

وقتی  او  را در جریان قرار دادم او با دلسوزی اعلام کرد که وکیل شرکت این بلیت را برای من تهیه خواهد کرد و 700 دلار از من گرفت و گفت 220 دلار مابقی پول بلیت را از نخستین حقوقم کسر خواهد کرد.

در چنین شرایطی وی توانست کاملاً اعتماد مرا جلب کند به‌همین خاطر 170 دلار دیگر برای ارسال حواله به دوحه به او پرداخت کردم.

این مهندس عمران در ادامه گفت: بالاخره پس از 9 روز اقامت در استانبول قرار شد به آنکارا بروم تا پس از گرفتن ویزا راهی دوحه شوم، اما در فرودگاه آتاتورک هرچه منتظر نماینده شرکت شدم او نیامد و به تماس‌های تلفنی من هم پاسخی نداد. فهرست اسامی مسافران آنکارا را بررسی کردم اما بلیتی برای من صادر نشده بود، تازه فهمیدم او مرا فریب داده است. پس از سه روز آوارگی در فرودگاه خانواده‌ام برایم پول فرستادند تا توانستم به ایران بازگردم و این در حالی بود که علاوه بر سختی سفر حدود هشت میلیون تومان از دست دادم.

وی در پایان گفت: من درس خوبی از این کلاهبرداری اینترنتی گرفتم و امیدوارم مهندسان دیگر کشورمان فریب چنین آگهی‌ها و وعده‌هایی را نخورند و گرفتار چنین سرنوشت‌هایی نشوند.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای در بیرون از ایران رخ داده است پرونده در اختیار شعبه 30 بین‌المللی قرار گرفت و همزمان به پلیس اینترپل دستور داده شد با اقدام‌های برون مرزی برای ردیابی مرد شیاد اقدام کند.


۹۳/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">