ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: روزنامه طرف چاپ ترکیه در گزارشی در شماره امروز خود نوشت : اظهارات عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و دفاع وی از نظام پارلمانی موجب شوک در درون حزب عدالت و توسعه شد.



به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه طرف چاپ ترکیه ، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه اخیرا در ضیافت خداحافظی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه دیدگاه هایی مغایر با دیدگاه های اردوغان نخست وزیر ترکیه و حامیان وی درباره نظام پارلمانی ابراز و از نظام پارلمانی ترکیه دفاع کرد.
این سخنان عبدالله گل موجب شده است برخی ها در حزب عدالت و توسعه بر این موضوع تاکید کنند که افکار عبدالله گل با طرح های آینده این حزب مغایرت دارد.
اظهارات رئیس جمهور ترکیه و همسرش خیرالنساء گل موجب بحث هایی در درون حزب عدالت و توسعه شده است . گفته می شود جناحی از جوانان که ارتباط نزدیکی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور منتخب دارد ، از اظهارات عبدالله گل به شدت ناراحت است.
خیرالنساء گل همسر عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در ضیافتی که اخیرا در کاخ چانکایا برگزار شد ، گفت : رفتارهای اشتباه و بی احترامی های زیادی علیه عبدالله گل صورت گرفت اما وی به علت وقارش سکوت کرد.
همسر رئیس جمهور ترکیه گفت : بی احترامی هایی را که در این دوره شاهد آن بودیم حتی در دوره 28 فوریه 1997 میلادی ( اولتیماتوم فرماندهان ارتش ترکیه و سقوط دولت نجم الدین اربکان ) نیز شاهد آن نبودیم.
این اظهارات خیر النساء گل که (‌ حرکتی مانند) انتفاضه را من آغاز خواهم کرد ، در درون حزب عدالت و توسعه همه را حیرت زده کرد اما اعضای حزب عدالت و توسعه برای اینکه موضوع به رسانه ها کشیده نشود ، واکنش خود را در رسانه های اجتماعی مطرح نمی کنند.
طرف نوشت :‌ شمار افرادی در حزب عدالت و توسعه که بر این باورند که عبدالله گل رئیس جمهور کنونی در آینده حزب عدالت و توسعه جایگاهی ندارد ، کم نیست. آنان با اشاره به دفاع عبدالله گل از نظام پارلمانی و دیدگاه متفاوت وی با اردوغان و حامیانش که خواستار تغییر نظام پارلمانی به نظام ریاستی هستند ، بر این موضوع تاکید می کنند که افکار عبدالله گل با طرح های آینده حزب عدالت و توسعه مغایر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">