ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سه برابر شدن بیماران روانی در ترکیه

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: وزارت بهداشت ترکیه این مطلب را در پی سووال ˈسزگین تانری کولوˈ نماینده حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ در مجلس ملی ترکیه از وزیر بهداشت این کشور در مورد دلایل افزایش بیماران روانی در ترکیه اعلام کرد.



به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از وزارت بهداشت ترکیه، در فاصله سالهای 2009 تا 2013 شمار بیماران روانی و افرادی که به دلیل ناراحتیهای روانی به پزشک مراجعه کرده اند، سه برابر شده است.

بر پایه این آمار، در سال 2009 میلادی شمار کسانیکه با یکی از بیماریهای روانی در ترکیه درگیر بوده ، سه میلیون و 21 هزار و 361 نفر بود که در سال 2013 میلادی این میزان به 9 میلیون و 163 هزار و 101 نفر افزایش یافته است.

به رغم اینکه وزارت بهداشت ترکیه علت این افزایش را اعلام نکرده است، بررسی شمار بیماران روانی در ترکیب استانی این کشور نشان می دهد که افزایش شمار این بیماران در مناطق مرزی ترکیه با عراق و سوریه در چهار سال گذشته بیشتر از دیگر مناطق بوده است.

کارشناسان عقیده دارند که ناهنجاریهای اجتماعی ناشی از مشکلات مالی، مواد مخدر، اعتیاد و کاهش قدرت خرید مردم این کشور در چهار سال گذشته، در این مورد تاثیر داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">