ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نصب مجسمه یک تروریست در ترکیه !

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ب.ظ
مجسمه اولین فرمانده نظامی گروه تروریستی پ.ک.ک در شرق ترکیه نصب شد.

به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از وب سایت جمهوریت، روز گذشته در شهر لیجه در استان کردنشین دیاربکر و با حضور هزاران نفر از هواداران گروه پ.ک.ک و اعضاء و روسای حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، مجسمه ی کورکماز نصب شد.
این مجسمه در مکانی نصب شده که از چند ماه پیش پیکرهای چند تن از کشته شدگان پ.ک.ک به آنجا منتقل شده و آن را تبدیل به آرامگاه کرده اند.



این اقدام در شیرناک و حکاری نیز صورت گرفته و هم اکنون در چهار استان کردنشین ترکیه، گورستان های ویژه ی کشته شدگان شاخه ی نظامی پ.ک.ک وجود دارد و امسال برای نخستین بار هواداران پ.ک.ک در روز عید فطر به زیارت این قبور رفتند.

دیروز پانزدهم، سالگرد آگوست سالگرد آغاز فعالیت مسلحانه گروه تروریستی پ.ک.ک در سال 1984 میلادی بود. در سال 1984 دو گروه از اعضای شاخه ی نظامی پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه با حمله به دو پاسگاه، جنگی را رقم زدند که تا سال 2012 میلادی ادامه پیدا کرد. فرماندهی نیروهای پ.ک.ک در آن درگیری ها، معصوم کورکماز مشهور به عگید بود که بعدها کشته شد و عبدالله اوجالان در بقاع لبنان، آموزشگاه نظامی و سیاسی خود را با نام او نامگذاری کرد.



۹۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">