ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه در اردبیل منوریل می سازد

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل با کلیات اجرای طرح مونوریل توسط شرکت ترکیه ای در اردبیل مواق بوده و این طرح پس از بحث و بررسی و موافقت در شورای شهر در اردبیل اجرای می شود.




به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه کارگروه مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری اردبیل با حضور مدیر شرکت سرمایه گذار از کشور ترکیه در اردبیل اظهار کرد: شهرداری و کارگروه مشارکت و سرمایه گذاری با کلیات اجرای طرح مونوریل توسط شرکت ترکیه ای با روش سرمایه گذاری BOT در اردبیل موافق است و با تشریح مشخصات طرح مونوریل از سوی شرکت تورکاتا در جلسه شورای شهر اردبیل، طرح مذکور از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

وی سرمایه گذاری در این طرح را حرکتی بسیار مثبت و سازنده برای شهر اردبیل دانست و افزود: ما با کلیات این طرح موافق هستیم و در صورت موافقت اعضای شورای اسلامی شهر و پس از تصویب از سوی شورای ترافیک توافق نامه اجرای طرح مونوریل اردبیل با شرکت ترکیه ای به امضا می رسد.

بدری از برنامه ریزی برای حضور در شهرهای محل اجرای مونوریل شرکت تورکاتا در ترکیه خبر داد و گفت: پس از بازدید از طرح های اجرا شده مذکور نسبت به عقد قرارداد نهایی اجرای مونوریل اردبیل با شرکت "صنایع حمل و نقل و تجارت تورکاتای" ترکیه از سوی شهرداری و شورای شهر اردبیل اقدام می شود.

شهردار اردبیل با مهم خواندن فرصت ایجاد شده ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به عقد قرارداد نهایی اجرای مونوریل در اردبیل و آغاز عملیات اجرایی این طرح اقدام شود.

مدیرکل شرکت صنایع حمل و نقل و تجارت تورکاتای ترکیه نیز در این جلسه با تشریح مشخصات فنی و اجرایی طرح مونوریل به ارائه توضیحات بیشتر از جزئیات این طرح پرداخت و گفت: این شرکت پیش از این در دو شهر کشور ترکیه از جمله شهر دوزجه نسبت به احداث و بهره برداری موفق از این سیستم در 14 کیلومتر اقدام کرده است.

صلاح الدین چلیک با اشاره به دریافت اغلب استانداردهای مورد نیاز فنی و محیط زیستی از سوی ارگان های بین المللی برای طرح مونوریل شرکت تورکاتا، اظهار کرد: استفاده از فناوری "موتور فرمان یار"، به کار بردن سیستم ترمز دینامیک با فناوری احیاکننده مجدد، مقاوم و هوشمند بودن واگن ها در برابر عملیات های خرابکارانه، هزینه سرمایه گذاری اولیه کم، هزینه های عملیاتی و نگهداری پایین، احداث و بهره برداری از یک خط 20 تا 30 کیلومتری در مدت زمان 12 تا 14 ماه، اشغال حداقل ترین فضا نسبت به سایر سیستم های حمل و نقل ریلی مشابه وغیره از جمله مزایای مهم اجرای این مونوریل است.

وی با بیان اینکه کلیه مسیرهای مورد نظر برای اجرای خط مونوریل در شهر اردبیل از سوی این شرکت مطالعه شده است، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده و پس از موافقت شهردار و سایر مسئولان اردبیل برای اجرای فاز نخست مونوریل اردبیل در مسیر 7 کیلومتری خیابان امام(ره) اردبیل با اجرای 12 ایستگاه و ظرفیت جابه جایی 30 تا 70 هزار مسافر روزانه در مدت زمانی کمتر از 12 ماه، آماده هستیم.

چلیک نقش این پروژه را در مرتفع سازی مشکل دیرینه ترافیک شهر اردبیل بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی یاد شده، مونوریل اردبیل که در نوع خود نخستین در کشور ایران است، چشم انداز و سیمای کلی اردبیل را متحول کرده و این شهر زیبا را به شهری مدرن تر و امروزی تر تبدیل می کند.

در این جلسه کلیات طرح سیستم پیشرفته مونوریل هیبریدی برای اجرا در حد فاصل شهرک کارشناسان- میدان جهاد در طول مسیر خیابان امام خمینی(ره) اردبیل مورد موافقت اعضای کارگروه مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری اردبیل قرار گرفت.

۹۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">