ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کنترل ایمیل‌های شهروندان توسط پلیس استانبول

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دو سند در خصوص برنامه گسترده استراق سمع پلیس ترکیه نشان می‌دهد بخش اطلاعاتی پلیس استانبول با حکم دادگاه همه ایمیل‌ها و فعالیت‌های سایبری ساکنان منطقه مرمره را تحت نظر داشته یا به آنها دسترسی داشته‌ است.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت، در حالی که تاکنون ده ها نفر از افسران پلیس ترکیه به اتهام استراق سمع و برنامه گسترده جاسوسی و نظارتی بازداشت شده اند افشای دو سند جدید نشان می دهد که بخش اطلاعاتی پلیس استانبول نیز با حکم دادگاه به همه ایمیل های ساکنان منطقه مرمره دسترسی داشته و فعالیت های سایبری آنها را تحت نظر قرار داده است.

بر اساس این گزارش نخستین مدرک مربوط به برنامه جاسوسی و نظارتی گسترده پلیس ترکیه یک سند 6 صفحه ای است که شامل نامه نوشته شده توسط رئیس پلیس سابق استانبول به شعبه 13 دادگاه عالی این شهر برای درخواست در زمینه دسترسی به ایمیل ها و وبسایت های خاص از جمله یاهو و هات میل بوده است.

رئیس پلیس سابق استانبول اخیرا با اتهام دست داشتن در برنامه استراق سمع و جاسوسی بازداشت شده است. پلیس استانبول همچنین از دادگاه خواستار اعلام هویت و کپی کردن کارت های شناسایی کسانی شده است که در خارج از ترکیه ایمیل دارند.

بر اساس تصمیم دادگاه پلیس ترکیه ایمیل ها و برخی خطوط اینترنتی ای دی اس ال روزنامه نگاران و خبرنگاران را تحت نظر داشته است. این اقدامات پلیس ترکیه ظاهرا در چارچوب تدابیر پیشگیرانه در برابر فعالیت های تروریستی انجام شده است.

پلیس ترکیه اعلام کرده است که اطلاعات مورد نیاز خود را از سازمان مخابرات و شرکت ترک تلکام بزرگترین شرکت مخابراتی این کشور جمع آوری کرده است.

سند دوم نیز یک مجوز دو صفحه ای از سوی دادگاه استانبول است که اعلام می کند این مساله لازم و ضروری است که همه جزییات مربوط به فعالیت های سایبری و مخابراتی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی ضبط شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">