ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: دبیرکل حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و رئیس حزب سبزهای آلمان با انتقاد از سیاست های حزب حاکم ترکیه اعلام کردند کشوری که اردوغان رهبر آن است نمی تواند جایی در اتحادیه اروپا داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری مهر، انتخاب "رجب طیب اردوغان" به ریاست جمهوری ترکیه با واکنش منفی "آندرئاس شویر" دبیرکل حزب اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان مواجه شد. شویبر در گفتگو با روزنامه "هانوفرشن آلگماینه سایتونگ" ضمن انتقاد از سیاست های اردوغان خواستار توقف دائمی مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شد.

وی گفت: رئیس جمهوری آینده ترکیه با زیر پا گذاشتن ارزش های دمکراتیک، قدرت خود را شکل می دهد، اردوغان به دنبال محدود کردن آزادی مطبوعات و تداوم بخشیدن به رفتار خصمانه علیه اسرائیل است. شویبر گفت حزبش به عنوان یکی از شرکای دولت ائتلافی آلمان هرگز به ترکیه اجازه نمی دهد به اتحادیه اروپا بپیوندد.

وی به نمایندگی از حزب CSU از دیگر احزاب آلمان نیز خواست از این موضع حمایت کنند. دبیرکل حزب سوسیال مسیحی آلمان همچنین از دولت این کشور خواست در مورد روابط خود با آنکارا بازنگری کند. این در حالی است که "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان روز دوشنبه پیروزی اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت و بر نقش مهم آنکارا در حل بحران های خاورمیانه تاکید کرد.

در همین حال "جم اوزدمیر" رئیس حزب سبزهای آلمان با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا با این روند، غیرمحتمل تر شده است. اوزدمیر در گفتگو با "نورد وست سایتونگ" با بیان این مطلب تاکید کرد: با این حال اتحادیه اروپا با توجه به شرایط موجود در عراق، سوریه و درگیری های بین اسرائیل و فلسطینی ها خواهان یک ترکیه باثبات است.

همچنین "المار بروک" رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا از حزب دمکرات مسیحی آلمان (CDU) طی گفتگویی با روزنامه دی ولت اظهار داشت: اروپا باید مراقب باشد که اردوغان به قدرت مطلقه دست یافته و رژیم قانونی ترکیه را در معرض خطر قرار دهد. به گفته وی چنین اتفاقی اساس مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را از بین می برد. 

۹۳/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">