ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وزیر راه، ارتباطات و حمل و نقل دریایی ترکیه از تعیین اسم بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول خبر داد.

Bakan Elvan 3. Havaalanı'nın adını işaret etti


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل رسانه های ترکیه، پیش از ظهر امروز، آقای لطفی الوان در جمع خبرنگاران با اشاره به قرنطینه شدن مسافران نیجریه ای در فرودگاه استانبول، از مراحل ساخت سومین فرودگاه استانبول (بزرگترین فرودگاه جهان) خبر داد و از احتمال نامگذاری فرودگاه جدید استانبول به نام رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور خبر داد.
این فرودگاه که در حومه استانبول در حال ساخته شدن است قرار است به یک مرکز هوایی جهانی تبدیل شود. فرودگاه اصلی کنونی نیز که به نام آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه نامگذاری شده است با ظرفیت نهایی خود کار می کند.
لطفی الوان وزیر حمل و نقل ترکیه گفت نامگذاری فرودگاه جدید به نام اردوغان کمترین کاری است که می توان برای قدردانی از کارهای وی در سال های گذشته برای کمک به نوسازی کشور انجام داد.
الوان در اظهاراتی تلویزیونی گفت‌:«اگر در کشور ثبات وجود دارد و رشد و رقابت پذیری اقتصادی ما در حال افزایش یافتن است، ما این همه را مدیون اردوغان هستیم. وی شایسته این نامگذاری است.»
اظهارات این وزیر ترکیه ای سه روز بعد از آن مطرح شد که اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برنده شد. این اولین بار است که در ترکیه، رئیس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می شود.
کار ساخت فرودگاه جدید استانبول نیز که گفته می شود بزرگترین فرودگاه جهان خواهد بود امسال آغاز شد و قرار است تا 2017 عملیاتی شود.
علاوه بر فرودگاه آتاتورک و فرودگاه جدید که قرار است ساخته شود، فرودگاه دیگری به اسم صبیحا گوکچن
در بخش آسیایی استانبول فعالیت می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، پیش از این نیز یکی از دانشگاه های ترکیه در شهر «ریزه» و نیز ورزشگاهی در استانبول به نام اردوغان نامگذاری شده است.


خبرهای مرنبط با سومین فرودگاه استانبول:

بزرگترین فردوگاه جهان در ترکیه ساخته می شود

ماکت بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول + عکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">