ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: وزیر امور خارجه ترکیه گفت : رجب طیب اردوغان تصمیم نهایی را درباره نخست وزیر آینده ترکیه خواهد گرفت.



به گزارش پایگاه اینترنت خبر ترکیه ، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که از وی به عنوان یکی از جانشینان احتمالی اردوغان نخست وزیر ترکیه نام برده می شود ، در گفتگو با خبرنگاران در قونیه ‌با بیان این مطلب تاکید کرد ، من هیچگونه رایزنی برای رسیدن به مقام نخست وزیری انجام نمی دهم.
وی درباره دوران پس از انتخاب احتمالی اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد ، به رغم اینکه حزب عدالت و توسعه تجربه ایفای نقش به عنوان حزب مخالف دولت را ندارد اما این حزب آزمون های دشواری را در دوره حاکمیت خود پشت سر گذاشته است و تجاربی که حزب عدالت و توسعه از آن برخوردار است و حساسیت های اردوغان درباره آینده حزب از حزب عدالت و توسعه محافظت خواهد کرد.
وی با اشاره به وقایع غزه ، اوضاع عراق و ترکمن های این کشور گفت : بر این باورم که اگر این مسائل را رها کنم و به رایزنی برای کسب مقام نخست وزیری پس از انتخاب احتمالی اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه بپردازم ، چنین کاری خیانت به وظایفم و حزب عدالت و توسعه خواهد بود.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت : برخی ها انتظار دارند ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری با یک کابوس جدید مواجه شود.
وی گفت : برخی محافل پس از ناآرامی های سال گذشته ترکیه موسوم به وقایع پارک گزی در پی کنار گذاشتن اردوغان هستند. آنان اکنون این سوال را مطرح می کنند که آیا پس از آنکه اردوغان نخست وزیری را رها کند ، در حزب عدالت و توسعه نزاع داخلی آغاز خواهد شد یا نه؟
داوداوغلو تاکید کرد ، چنین چیزی در حزب عدالت و توسعه روی نخواهد داد. کادرهای حزب عدالت و توسعه که به اردوغان وفادارند اجازه نخواهند داد وی از عرصه سیاسی کنار گذاشته شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">