ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

فتح الله گولن: اردوغان ظالم است؛ به وی رای ندهید

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۰۵ ب.ظ
ˈترکیه آنلاین: فتح الله گولنˈ رهبر جماعت نور که در ماه های اخیر هدف شدیدترین حملات ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه قرار گرفته و هوادارانش از دستگاه های دولتی پاکسازی می شوند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از مردم خواست به اردوغان نامزدی ریاست جمهوری رای ندهند.


به گزارش ایرنا، فتح الله گولن در پیامش از ایالت پنسیلوانیای امریکا که روز پنجشنبه در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده دارد، خطاب به هواداران خود گفت: به خاطر خدا و پیامبر (ص) به کسی که به مردم ظلم کرده، نفاق افکنی داشته رای نداده و به هرکس دیگری که می خواهند رای دهند.

علاوه بر اردوغان، ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ دو نامزد دیگر ریاست جمهوری ترکیه هستند.

او با اشاره به اینکه وظیفه خود دانسته در آستانه انتخابات چنین پیامی منتشر کند، گفت: من نمی گویم که به چه کسی رای بدهید و یا ندهید ولی به هنگام ریختن آرای خود به صندوق به کسی که به مردم ظلم کرده و نفاق افکنی داشته رای ندهید.

گولن گفت: این شخص نباید لایق دریافت رای مردم باشد.

متن پیام فتح الله گولن در تارنمای موسوم به herkul.org که متعلق به جماعت نور می باشد، پخش شد که سپس در رسانه های ترکیه بازتاب یافت.

همراهی و همکاری حزب حاکم ˈآکˈ با جماعت نور از اوایل به قدرت رسیدن این حزب در سال 2002 میلادی تا سال های اخیر ادامه داشت ولی به ویژه بعداز افشای مذاکرات سازمان اطلاعات ترکیه با پ.ک.ک در شهر اسلو و به دنبال آن عملیات منسوب به طرفداران جماعت نور در درون دستگاه پلیس و قوه قضائیه در دستگیری ˈحاکان فیدانˈ رییس این سازمان و عملیات ارتشاء و فساد 17 دسامبر سال گذشته علیه مقامات بلندپایه دولتی به یک نزاع جدی تبدیل شده است.

اردوغان با ادعای اینکه، این اقدامات بخشی از توطئه داخلی و خارجی برای براندازی دولت آنکارا می باشد، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی عناصر جماعت گولن در دستگاه دولتی ترکیه شروع کرده و در مبارزات تبلیغاتی خود برای ریاست جمهوری تصریح کرده است که تا ریشه کنی کامل آنچه که عوامل ˈدولت موازیˈ نامیده، به مبارزه خود در هر مقامی که باشد، ادامه خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه برگزار می شود.

مردم ترکیه برای اولین بار جهت انتخاب نامزد موردنظرشان به پای صندوق های رای خواهند رفت.

نسبت آرای جماعت نور در ترکیه در حدود 11 درصد تخمین زده می شود. آخرین نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که اردوغان بیش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص داده و در دور اول به ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد.

کارشناسان می گویند: از هم اکنون نمی توان تخمین زد که فراخوان فتح الله گولن که بیش از 15 سال است بطور خودتبعید در آمریکا بسر می برد، تا چه حد در آراء مردم ترکیه می تواند تاثیرگذار باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">