ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: براساس تفاهم نامه ای که در تهران امضا شد، اتاق بازرگانی استانبول ترکیه با مشارکت شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاههای تهران اقدام به برگزاری نمایشگاه پوشاک خواهد کرد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت یادشده، این تفاهم نامه توسط مجید عروجی معاون مالی و اداری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و ˈدورسون توپکوˈ نایب رئیس هیأت اجرایی اتاق بازرگانی ترکیه امضا شد.

برپایه این گزارش، قرار است به موجب این تفاهم نامه نمایشگاه پوشاک ترکیه در ژانویه و فوریه میلادی (فصل زمستان امسال) برگزار شود.

براساس این تفاهم نامه شرکت سهامی نمایشگاهها بستر و تمهیدات لازم در جهت تسهیل برگزاری این گونه نمایشگاهها را فراهم خواهد کرد.

خبرنگار اقتصادی ایرنا در ادامه این گزارش افزوده است، حجم تجارت ایران و ترکیه در 6 ماهه نخست سال گذشته افزون بر هشت میلیارد و 264 میلیون دلار بود.

حجم مبادلات تجاری دوکشور در 6 ماهه سال جاری میلادی (2014) در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از یک میلیارد و 749 میلیون دلار کاهش یافته است.

موسسه آمار دولتی ترکیه به تازگی اعلام کرد: در 6 ماه نخست 2014 میلادی صادرات ترکیه به جمهوری اسلامی ایران برابر با یک میلیارد و 453 میلیون و 234 هزار و 441 دلار و واردات این کشور از ایران نیز به میزان پنج میلیارد و 61 میلیون و 757 هزار و 228 دلار بود.

طی 6 ماهه نخست سال گذشته صادرات ترکیه به ایران به رقم دو میلیارد و 525 میلیون و 367 هزار و 639 دلار و واردات این کشور بالغ بر پنج میلیارد و 738 میلیون و 935 هزار و 360 دلار بود.

موسسه یادشده اضافه کرد: حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته 21.16 درصد کاهش یافت.

میزان کاهش صادرات ترکیه به ایران در این دوره حدود 42.45 درصد (برابر یک میلیارد و 27 میلیون و 133 هزار و 132 دلار) و در واردات ترکیه از کشورمان 11.8 درصد (برابر با 677 میلیون و 178 هزار و 132 دلار) کاهش نشان می دهد.

کل صادرات ترکیه به ایران در سال گذشته میلادی برابر با چهار میلیارد و 192 میلیون و 484 هزار و 74 دلار و واردات این کشور از ایران که بخش اعظم آن را نفت و گاز و فرآورده ها و مشتقات آن تشکیل می دهد به 10 میلیارد و 383 میلیون و 216 هزار و 706 دلار رسید تا حجم مبادلات تجاری دوکشور به 14 میلیارد و 575 میلیون و 700 هزار و 780 دلار رسید.

سال گذشته با تشدید تحریم ها علیه ایران و قرار گرفتن تجارت طلا در فهرست تحریم ها علیه ایران و تحریم های نفتی، حجم تجارت دوکشور به شدت روبه کاهش گذاشت.

پیش بینی شده است، بهبود شرایط مبادلات دو کشور موجب شود تا در سال 2015 ایران و ترکیه حجم مبادلات تجاری خود را به رقم 30 میلیارد دلار برسانند.

۹۳/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">