ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اعلام سه روز عزای عمومی در ترکیه به خاطر غزه

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دولت ترکیه به خاطر کشتار مردم غزه به دست ارتش اسراییل سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.


به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه " بولنت آرینچ" معاون نخست وزیر ترکیه امروز اعلام کرد تصمیم به اعلام سه روز عزای عمومی به خاطر جنایات اسراییل در غزه ، در جلسه امروز (دوشنبه) کابینه  ترکیه تصویب شده است.

آرینچ که پس از جلسه کابینه ترکیه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: در حمله اسراییل به محله شجاعیه غزه بیش از 60 نفر که بسیاری از آنها زن و کودک بودند قتل عام شدند.

معاون اردوغان گفت:" ما از این کشتار وسیع و مجازات جمعی مردم غزه به وسیله ارتش اسراییل ابراز انزجار می کنیم و این جنایات را محکوم می کنیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم در ترکیه برای همدردی با مردم غزه سه روز عزای عمومی اعلام کنیم.

اخیرا رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در اظهاراتی در جمع هوادارانش با محکوم کردن جنایات اسراییل در غزه، آمریکا را به دلیل سرپوش گذاشتن براین جنایات شریک جرم خواند. اردوغان گفت: رژیم اسراییل در توحش و قساوت دست هیتلر را از پشت بسته است.

اظهارات اردوغان در محکومیت کشتار غزه با واکنش مقامات اسراییلی روبرو شده است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل امروز مدعی شد اظهارات نخست وزیر ترکیه مصداق یهود ستیزی است.

گفتنی است روابط ترکیه و اسراییل پس از حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره (که عازم غزه بود) در خرداد ماه 1389 به شدت متشنج شد و با وجودی که اسراییل در نهایت از این حادثه عذرخواهی کرد و بابت قربانیان این حادثه غرامت پرداخت کرد، اما دولت ترکیه می گوید برای عادی سازی روابط با اسراییل ، رژیم تل آویو باید به محاصره ظالمانه غزه پایان دهد.

اردوغان که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است، در روزهای گذشته در تمامی سخنرانی های انتخاباتی خود به موضوع کشتار غزه پرداخته است و شدید ترین انتقادات را متوجه اسراییل و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی کرده است.


۹۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">