ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کاسبی «اردوغان» و «السیسی» با خون مردم غزه

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۵ ق.ظ
ترکیه آنلاین: اردوغان در آستانه انتخابات ترکیه از موضع السیسی به شدت انتقاد کرد و دولت وی را هم‌سنگ حکومت اسرائیل خواند. وزیر امور خارجه‌ی مصر گفت: ترکیه هیچ گونه ارتباطی با رویدادهای غزه ندارد و برای محافظت از غیر نظامیان ساکن نوار غزه کمکی نمی‌کند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از موضع "عبدالفتاح السیسی" در رابطه با دور تازه درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و سازمان حماس به شدت انتقاد کرد و دولت وی را هم‌سنگ حکومت اسرائیل خواند.

 بر پایه گزارش "خبرگزاری فرانسه" (AFP) اردوغان روز جمعه (27 تیرماه) گفت: «سیسی خود یک دیکتاتور است و دولت مصر مانع رساندن کمک‌های ترکیه به نوار غزه می‌شود.»

اردوغان در رابطه با نقش میانجی‌گری مصر برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و سازمان حماس تاکید کرد: «سیسی با این کار تنها در پی مشروعیت بخشیدن به دولت و تقویت مواضع خود است.»

 نخست وزیر ترکیه همچنین قاهره را متهم کرد که می‌کوشد مانع شرکت نمایندگان حماس در گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس شود.

 وی بدون هیچ اشاره ای به حمایت ترکیه از مخالفین مسلح حکومت سوریه که از اصلی ترین حامیان مقاومت اسلامی در فلسطین می باشد، گفت: «حماس تنها حزب قاطع جنبش مقاومت فلسطین در درگیری‌ها است.»
 
در این حال "سامح شکری" وزیر امور خارجه‌ی مصر، روز جمعه (27 تیرماه) در کنفرانسی رسانه‌ای در ایتالیا اتهامات اردوغان را درباره‌ی حمایت قاهره از حمله‌ به نوار غزه غیر قابل پذیرش خواند و گفت: «ترکیه هیچ گونه ارتباطی با رویدادهای غزه ندارد و برای محافظت از غیر نظامیان ساکن نوار غزه کمکی نمی‌کند.»
 
شکری تاکید کرد که «اردوغان بهتر است دو طرف را به پذیرش آتش بس تشویق کند.»
 
خاطر نشان می سازیم که از آغاز جنگ در غزه، حاکمان منطقه ای و اعراب مرتجع مواضعی غیر قابل قبول اتخاذ کرده و یا به دنبال کاسبی از این جنگ خونین برای خود می باشند.

شایان ذکر است مناسبات مصر و ترکیه از زمان برکناری محمد مرسی، رییس‌جمهور پیشین مصر، از سوی ارتش این کشور تیره شده است. قاهره در نوامبر سال گذشته سفیر خود را به دلیل پشتیبانی استانبول از مرسی، از ترکیه فراخواند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">