ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تنش میان ترکیه و مصر شدیدتر شد

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:  در پی حملات صهیونیست ها به غزه و کشتار وحشیانه مردم بی دفاع این منطقه، اردوغان السیسی را به همکاری با صهیونیست ها متهم و در مقابل مصری ها هم ترکیه را به خیانت و سوء استفاده از موضوع غزه متهم کردند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه مصر روز جمعه اتهامات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را درباره حمایت قاهره از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه غیر قابل قبول خواند و محکوم کرد.
نخست وزیر ترکیه روز جمعه نقش مصر و عبدالفتاح سیاسی، رئیس جمهور « ستمگر » این کشور را در عملیات نظامی اسرائیل علیه جنبش حماس محکوم کرد.



اردوغان در کنفرانسی خبری در استانبول در پاسخ به سئوالی درباره حملات 11 روزه اسرائیل به نوار غزه گفت: « او ( سیسی ) تفاوتی با دیگران ( اسرائیلی ها ) ندارد و یک ستمگر است .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، اردوغان دولت مصر را به همکاری با دولت اسرائیل علیه حماس متهم کرد. دولت ترکیه از جنبش مقاومت اسلامی حماس حمایت می کند.
سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در کنفرانسی خبری در قاهره گفت: « آنها ( ترک ها ) هیچ ارتباطی با حوادث غزه ندارند و برای محافظت از غیر نظامیان ساکن نوار غزه کمکی نمی کنند .»
شکری تاکید کرد اردوغان بهتر است دو طرف را به پذیرش آتش بس ترغیب کند.

۹۳/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">