ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

علمای جهان اسلام در استانبول گرد هم می آیند

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۵ ق.ظ
ترکیه آنلاین: به همت سازمان دیانت ترکیه در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 تیرماه، کنفرانس صلح، اعتدال، عقل سلیم و ابتکار علمای اسلام در استانبول برگزار می‌ شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دیانت ترکیه، در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 تیرماه، کنفرانس صلح، اعتدال، عقل سلیم و ابتکار علمای اسلام را شهر بندری استانبول برگزار می‌کند. این سازمان با ارسال ‌نامه‌ای از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت در این کنفرانس، دعوت رسمی کرد.

در پی این دعوت، هیأتی به ریاست آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، به نمایندگی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عازم محل برگزاری این کنفرانس در استانبول شدند.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی سازمان دیانت درباره‌ی برگزاری کنفرانس صلح، اعتدال، عقل سلیم و ابتکار علمای اسلام، آمده است: دنیای اسلام یکی از سخت‌ترین آزمون‌های خود را در ماه مبارک رمضان سپری می‌کند. در حالیکه مسلمانان در این ماه باید در آرامش باشند، مشغول جنگ و درگیری و گردنکشی هستند. در این شرایط علمای کشورهای اسلامی برای توقف خشونت و جلوگیری از درگیری‌ها در تاریخ 26 و 27 تیر ماه در استانبول دور هم جمع خواهند شد.

در ادامه‌ این بیانیه آمده است: صرف ابراز نگرانی از آنچه در سوریه و عراق می‌گذرد، کافی نبوده و قبل از هر کس بر علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی است که برای توقف فوری خون و خونریزی راه حلی پیدا کنند. به همین منظور علما و اندیشمندان سنی و شیعه  از 32 کشور اسلامی از فلسطین تا ژاپن، از روسیه تا سومالی و از موریتانی تا یمن، از جمله ایران، عراق، پاکستان، اردن، در اجلاس استانبول شرکت می‌کنند تا مسلمانان جهان را به سوی اخلاق در زندگی، آرامش و سلامت در رفتار دعوت کنند.

در میان شرکت‌کنندگان در این اجلاس نام افراد و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله تسخیری از جمهوری اسلامی ایران و حسینکا وازوویچ، رئیس العلمای بوسنی، یوسف شیخ، وزیر امور دین و اوقاف فلسطین، دکترمحمود عبدالعزیز الآنی، رئیس مجلس علمای عراق (اربیل)، کیمیاکیتو کوماسو، رئیس اتحادیه‌ی مسلمانان ژاپن، شیخ‌الاسلام طلعت تاج‌الدین، سرمفتی مرکز اسلامی روسیه و رضوان هرسی محمد، معاون نخست وزیر و وزیر امور دینی و اوقاف سودان دیده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">