ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وقتی که اردوغان از خود راضی میشود!

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ردوغان در سخنانی خطاب به نمایندگان حزب سیاسی خود در پارلمان ترکیه، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد و گفت: اسرائیل به تروریسم دولتی در منطقه ادامه می‌دهد. هیچکس به جز ما به اسرائیل نمی‌گوید که دست از کارش بکشد.



نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی نسبت به حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه واکنش نشان داد و این رژیم را به ارتکاب "تروریسم دولتی" علیه فلسطینی‌ها متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اظهار داشت که با وضعیت فعلی بوجود آمده، مساله عادی سازی روابط میان تل آویو و آنکارا دیگر مطرح نیست.

اردوغان در سخنانی خطاب به نمایندگان حزب سیاسی خود در پارلمان ترکیه، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد و گفت: اسرائیل به تروریسم دولتی در منطقه ادامه می‌دهد. هیچکس به جز ما به اسرائیل نمی‌گوید که دست از کارش بکشد.

اردوغان افزود: جهان تا چه میزان در قبال این تروریسم دولتی ساکت خواهد ماند؟

در حین سخنرانی اردوغان، حامیان وی در حزب عدالت و توسعه شعار می‌دادند: اسرائیل قاتل!

این اظهارات اردوغان پس از آنکه رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته مرگبارترین خشونت‌ها را علیه نوار غزه انجام داده و 192 فلسطینی را به شهادت رسانده است، مطرح شد.

اردوغان همچنین در واکنش به طرح آتش‌بس ارائه شده از سوی مصر این طرح را "بسیار مثبت" و "ارزشمند" دانست و از آن استقبال کرد.

اردوغان گفت: من امیدوار هستم این آتش‌بس اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اما به نظر می‌رسد خون کودکان بی‌گناه فلسطینی در سیاست‌های کثیف خاورمیانه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

اردوغان قرار است روز جمعه میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ترکیه باشد. روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال 2010 پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی که برای حمایت از نوار غزه راهی آب‌های بین‌المللی شده بود، تیره شد.

اگرچه طی مدت اخیر بر اثر تلاش‌های آمریکا، صحبت از مساله عادی‌سازی روابط دو طرف مطرح شد، اما اردوغان گفت: تا زمانی که اسرائیل به حملات خود ادامه دهد نمی‌توان چنین چیزی را در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل باید بداند که اگر این کشتار ادامه یابد، عادی سازی روابط ما مطرح نخواهد بود.

اردوغان همچنین خطاب به فلسطینی‌ها گفت: شما دیگر تنها نیستید و هرگز تنها نخواهید بود.

۹۳/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">