ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: مدیرهماهنگی فروش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه ترکیه بازار ۹۰درصدی محصولات مسی کرمان را تشکیل می‌دهد،گفت: در سه ماهه نخست امسال محصولات متنوعی از این مجتمع به خارج صادر شده که در مجموع ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون دلار داشته است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا تقوی ظهر امروز در نشست کمیته پایش تجارت خارجی، اظهار کرد: از ابتدای امسال این مجتمع 12 هزار تن کاتد، 2 هزار و 600 تن مفتول مسی و 290 تن اکسید مولیبدن صادر کرده است.

وی افزود: در تیرماه سال 92 برای ارسال کاتد مس که باید 16هزار و 800 تن صادر می‌شد، دچار مشکلات تحریمی شدیم.

مدیر هماهنگی فروش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، بیان کرد: قبل از تحریم بازارهای هدف مس این مجتمع را کشورهای اروپایی، چین و عربستان تشکیل می‌داد.

تقوی تصریح کرد: امروزه تنها ترکیه بازار 90درصدی صادرات محصولات مسی کرمان را به خود اختصاص داده است.

مدیر هماهنگی فروش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه محصولات این مجتمع عمدتاً به شکل خرد و جزئی به انبارهای بندرعباس ارسال می‌شوند، گفت: این محصولات مسی در انبارهای بندرعباس دپو می‌شوند تا شرایط برای صادرات بخش به بخش این مواد فراهم شود.

تقوی اظهار کرد: یکی از دلایلی که میزان فروش مس سرچشمه در آمار صادرات کرمان محسوب نمی‌شود، ارسال از گمرکات بندرعباس است.

وی با بیان اینکه از جمله محصولات این مجتمع، کاتد تجاری، مفتول مسی، لجن فلزات گران قیمت و کنسانتره مس است، افزود: از سه سال و نیم گذشته مجتمع مس سرچشمه با ریسک صادراتی ناشی از تغییر پایه پولی برای صادرات روبرو شد.

مدیر هماهنگی فروش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه از اسفندماه  92 تاکنون 21هزار تن کنسانتره صادر شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته صادرات قفل شد و به شکل کامل امکان صادرات از بین رفت اما از اسفندماه 92 دوباره روند صادرات از نو آغاز شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">