ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

واکنش نامزد لائیکهای ترکیه به جنایات داعش

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی گفت : عناصر ˈداعشˈ تروریست ، قاتل و مجرم هستند و حق سخن گفتن به نام اسلام را ندارند.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری جمهوریت ، ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی و نامزد مشترک 5 حزب مخالف دولت اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر بورسا در غرب ترکیه بیان کرد.

وی گفت: داعش گروهی قاتل و مجرم است ، عناصر این گروه تروریستی بی رحم و جانی هستند آنان کشورها را به آتش می کشند و بیشترین زیان را به اسلام وارد می کنند.

احسان اوغلو با تاکید بر اینکه با این گروه تروریستی و تکفیری باید در همه ابعاد نظامی ، امنیتی ، مذهبی ، سیاسی و بین المللی مقابله کرد ، افزود: ادعاهای گروه داعش که اقدامات خود را با اسلام مرتبط می داند ، دروغ است و باید آن را رد کرد.

وی افزود: من به مدت 9 سال دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی بودم و صریحا اعلام می کنم که چنین عناصری حق ندارند به نام اسلام سخن بگویند.

گروه تکفیری موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شام ˈ (داعش) با ادعای تشکیل خلافت اسلامی در عراق و سوریه باعث بروز ناارامی و کشتار افراد بی گناه در این دو کشور شده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">