ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: نخست‌وزیر ترکیه روز جمعه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری ایران، با وی در مورد اوضاع غزه رایزنی کرده و همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به غزه و توقف حملات صهیونیست‌ها را خواستار شد.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تودی زمان»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه روز جمعه در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با وی در مورد حمله اسرائیل به نوار غزه که تاکنون به شهادت بیش از 100 نفر منجر شده، صحبت کرد.

تودی‌زمان به نقل از منبعی در دفتر نخست‌وزیری ترکیه نوشته است که دو طرف بر لزوم اقدام جامعه بین‌الملل به خصوص کشورهای اسلامی برای برداشتن گام‌هایی در جهت توقف فوری حملات رژیم‌صهیونیستی به غزه، تأکید کرده‌اند. اردوغان در این تماس تصریح کرده است که اوضاع باید به وضعیت آتش‌بس سال 2012 بازگردد.

اردوغان و روحانی همچنین با تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های دارویی و بشردوستانه به نواره غزه، حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را محکوم کرده‌اند. طرفین توافق کرده‌اند که وزرای خارجی همکاری نزدیکی در این زمینه داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">