ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

شیعیان ترکیه در سیبل حملات حامیان داعش

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ˈعلی اوزگوندوزˈ نماینده مردم استانبول از حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ ضمن انتقاد به حمله دیروز به مسجد ˈمحمدیهˈ متعلق به شیعیان استانبول گفت: شیعیان ترکیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.




وی با صدور بیانیه ای مطبوعاتی با اشاره به آتش سوزی در کتابخانه مسجد ˈاهل بیتˈ در منطقه ˈاسن یورتˈ استانبول در روزهای گذشته و دو بار حمله به مسجد ˈمحمدیهˈ در طول هفته جاری، بر این نکته تاکید کرد که حمله به این دو مسجد متعلق به شیعیان ترکیه تصادفی نیست.

اوزگوندوز با اشاره به اینکه امام جماعت مسجد محمدیه از مدتی قبل مورد تهدید قرار می گرفته بود، افزود: وی به اداره پلیس مراجعه کرد ولی مسوولان پلیس به وی گفتند که چون شما از ما نیستید حق حیات ندارید. شما شیعه هستید و شما را به آتش خواهیم کشید.

اوزگوندوز ادامه داد: در زمانی که حملات سازمان تروریستی داعش در عراق و سوریه ادامه دارد و حزب ˈعدالت و توسعهˈ حتی یک بار از این سازمان به عنوان سازمان تروریستی نام نبرده است، حملات سازماندهی شده به مساجد شیعیان ترکیه معنی دار است .

وی با اشاره به سخنان هفته های گذشته اردوغان که گفته بود ˈجماعت گولن از شیعیان نیز بدتر هستندˈ، افزود: این سخنان اردوغان زمینه را برای ارتکاب جرم تکفریها و وهابیها علیه شیعیان فراهم آورده است.

اوزگوندوز با انتقاد از سازمان امور دیانت ترکیه افزود: در زمانی که خاور میانه به دلیل اقدامهای منسوبان به دیدگاههای تکفیری - وهابی به دریای خون تبدیل شده، این سازمان از هر گونه موضعگیری در این زمینه خودداری می کند.

وی افزود: به رغم وجود هزاران نیروی پلیس با تجهیزات کامل در استانبول گامی توسط مسوولان دولتی در ممانعت از فعالیتهای ذهنیت تکفیری - وهابی که در پی ایجاد جنگ مذهبی در ترکیه هستند، برداشته نمی شود و تاریخ این را درج خواهد کرد.

مجمع علمای شیعه ترکیه نیز دیروز درباره ˈتوطئه سلفی ها علیه شیعیان و علوی ها در این کشورˈ هشدار داده بود.

ˈحسن کارابولوتˈ رییس مجمع علمای شیعه ترکیه در یک کنفرانس خبری در استانبول از مسوولان دولتی خواست که عاملان این اقدام منفور را شناسایی و مجازات کند.

وی گفت: این اقدام را به شدت محکوم کرده و هشدار می دهم که این گونه اقدام ها ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و گروه های تکفیری وابسته به داعش و النصره است و مسوولان باید آگاه باشند که شیعیان و علوی های ترکیه توسط این گروه ها در تهدید به سر می برند و باید دولت اقدامات لازم برای مراقبت از آنان را به عمل آورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">