ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ˈمحمد گورمزˈ رییس سازمان امور دیانت ترکیه امروز پنجشنبه، حمله به مسجد شیعیان را در استانبول به شدت محکوم و اعلام کرد که این مسجد به بهترین شکل مرمت خواهد شد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈحریتˈ، محمد گورمز این مطلب را در جریان بازدید خود از مسجد محمدیه شیعیان استانبول که سه شنبه گذشته به دست افراد ناشناس در آتش سوخت، عنوان کرد.

وی با محکوم کردن این اقدام زشت افزود: عاملان این حادثه از اسلام بی خبرند، آنان جایی در میان ملت ترکیه ندارند ، مسلمانان باید با تقویت وحدت خود از مساجد که ما به آن خانه خدا می گوییم مراقبت کنند.

رییس سازمان امور دیانت ترکیه اضافه کرد که این مسجد به بهترین شکل مرمت خواهد شد و بهترین کتابخانه در آنجا احداث خواهد شد.

صبح امروز نیز ˈاکمل الدین احسان اوغلو ˈ رییس سابق سازمان همکاری اسلامی به آتش کشیده شدن این مسجد را اقدامی وحشتناک خواند و هشدار داد: محافلی قصد دارند دامنه توطئه ایجاد درگیری میان مذاهب اسلامی را که در برخی کشورها جریان داد، به داخل ترکیه نیز بکشانند.

استاندار استانبول نیز گفت: یک تن در ارتباط با حادثه حمله به مسجد شیعیان در استانبول بازداشت شده است.

ماه گذشته نیز کتابخانه یکی از مساجد شیعیان در همین منطقه (اسن یورت) استانبول دچار آتش سوزی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">