ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

یکی از مساجد شیعیان استانبول به آتش کشیده شد

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: در پی اقدام افراد ناشناس در به آتش کشیدن یک مسجد متعلق به شیعیان در استانبول ، مجمع علمای شیعه ترکیه نسبت به توطئه سلفی ها علیه شیعیان و علویها در این کشور هشدار داد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شیعیان ترکیه، افراد ناشناسی بامداد امروز در مسجد محمدیه ( مسجد شیعیان) با ایجاد آتش سوزی کتابخانه و منبر مسجد را به آتش کشیدند که با مداخله ماموران آتش نشانی آتش سوزی تحت کنترل در آمد.



امام جمعه مسجد یادشده گفته بود که هفته گذشته افرادی وی را تهدید کرده بودند و وی نیز موضوع را به اطلاع پلیس رسانده ولی اقدامی برای مراقبت از مسجد صورت نگرفته است.

ˈحسن کارابولوتˈرییس مجمع علمای شیعه ترکیه عصر روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در استانبول از مسوولان دولت خواست که عاملان این اقدام منفور را شناسایی و مجازات کند.

وی گفت این اقدام را بشدت محکوم می کند و هشدار می دهد که این گونه اقدام ها ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و گروههای سلفی وابسته به داعش و النصره است و مسوولان باید آگاه باشند که شیعیان و علوی های ترکیه در معرض تهدید این گروهها هستند و باید دولت اقدامات لازم برای مراقبت از آنان را به عمل آورد.

ماه گذشته نیز کتابخانه یکی ازمساجد شیعیان در همین منطقه (اسن یورت) استانبول دچار آتش سوزی شد.

۹۳/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">