ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ نامزد حزب کردی دمکراتیک خلق ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رد ادعاهای تبانی با اردوغان گفت: نه در دور اول و نه در دور دوم انتخابات با کناره گیری از نامزدی جاده صاف کن اردوغان نخواهم شد.



به گزارش ایرنا، دمیر تاش این مطلب را در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ˈسی .ان.ان .ترکˈ عنوان کرد و افزود: من به احترام آنانی که من را نامزد خود انتخاب کرده اند و آنانی که به من رای خواهند داد تا پایان این انتخابات خواهم بود و هرگز با تبانی با رجب طیب اردوغان به نفع وی کناره گیری نخواهم کرد.

با معرفی اردوغان، سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است مرداد ماه آینده با یکدیگر رقابت کنند، مشخص شدند.

احزاب جمهوری خواه خلق و حرکت ملی، دو حزب اصلی مخالف دولت ترکیه پیشتر ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی را به عنوان نامزد مشترک خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی کرده اند.

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه که حزب اصلی حامی کردها در این کشور است نیز نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده است.

با مشخص شدن نامزدها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برخی از تحلیلگران مدعی شده بودند که حزب کردی دمکراتیک خلقها که با ˈپ.ک.کˈ ارتباط نزدیک دارد در دور نخست انتخابات می تواند تنها 7 درصد از آرای مردم را کسب کند و اردوغان و احسان اوغلو به دور بعدی راه پیدا می کنند.

آنان ادعا دارند که در دور دوم، صلاح الدین دمیر تاش نامزد حزب دمکراتیک خلقها به توصیه عبدالله اوج آلان رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ از هواداران خود می خواهد که آرای خود را به نفع اردوغان به صندوق انداخته و در مقابل ˈپ.ک.کˈ از اردوغان امتیاز می گیرد.

دمیر تاش در پاسخ به سووالی در این باره گفت: خیال همه راحت باشد، معامله و تبانی با اردوغان در دستور کار نیست، ما بر این باوریم که ˈاحسان اوغلوˈ در دور اول حذف می شود و در دور دوم، رقابت بین من و اردوغان ادامه خواهد یافت و به هیچ وجه نه در دور اول و نه در دور دوم به نفع اردوغان کنار نخواهم رفت.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مرداد ماه آینده (ماه اوت) که در آن رییس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود، برگزار خواهد شد.

ناظران آگاه عقیده دارند که اگر تا زمان برگزاری انتخابات تحول غیر مترقبه و بسیار مهمی در جامعه ترکیه رخ ندهد، اردوغان بیشترین بخت را برای انتخاب در پست ریاست جمهوری دارد.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دهم اوت (19 مرداد) برگزار می شود و اگر نامزدی نتواند حد نصاب آرا را کسب کند، انتخابات دور دوم در روز 24 اوت (2 شهریور) برگزار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">