ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

انتقاد سریع ترین گلزن جام جهانی از اردوغان

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ˈهاکان شوکورˈ (نماینده فعلی مجلس ملی ترکیه و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال) در انتقاد از دولت اردوغان گفت: آنانی که تا دیروز خود مظلوم بودند امروز با بدست گیری قدرت ظلم می کنند.

به گزارش رسانه های ترکیه ،هاکان شوکور در واکنش به طرح آغاز عملیات علیه هواداران فتح الله گولن (یکی از رهبران مذهبی در ترکیه) که روز گذشته از سوی رسانه های ترکیه افشاء شد، این مطلب را بیان کرد.



شوکور پس از به پایان رسیدن دوران فوتبال خود، نماینده حزب ˈعدالت و توسعهˈ در مجلس ملی شد اما بعد از افشای فسادمالی و ارتشاء 4 تن از وزاری دولت اردوغان، از عضویت این حزب استعفاء کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: دستور آغاز این عملیات همانند دستور آغاز عملیات 28 فوریه 1998 در ترکیه علیه مسلمانان است.


شوکور گفت: امروز جای عوامل جریان 28 فوریه را یک ذهنیت و حاکمیت که خود را دیندار می خواند گرفته و آنانی که تا دیروز مظلوم بودند امروز با بدست گیری قدرت ظلم می کنند.

گفتنی است رکورد سریعترین گل جام‌های جهانی در اختیار هاکان شوکور ترکیه‌ای است که در ثانیه ۱۱ دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۰۲ برابر کره‌جنوبی به ثمر رساند.

فتح الله گولن رهبر جماعتی دینی موسوم به ˈ جماعت نور یا جماعت گولنˈ در ترکیه است که هم اکنون در آمریکا ساکن است. اختلاف بین اردوغان و گولن چندی است موجب تیرگی رابطه بین مسلمانان ترکیه شده است.
فتح الله گولن از مخالفان ایران و طرفدار اسلام غیر سیاسی است و معتقد با اسلام سکولاریزه شده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">