ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سیگاریهای ترکیه تحت فشار مضاعف

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دامنه ممنوعیت ها برای سیگاریها در ترکیه افزایش می یابد و ممنوعیت کشیدن این ماده در این کشور در اماکن سر باز نیز اجرا می شود.


به گزارش ایرنا از آنکارا، وزارت بهداشت ترکیه در چارچوب طرح عمل کنترل محصولات دخانیات در بین سالهای 2014 تا 2018 ، سیگار کشیدن در برخی اماکن سرباز عمومی را ممنوع اعلام خواهد کرد.

طبق ممنوعیتهای یاد شده، امکان سیگار کشیدن در ورودی های سینماها، تئاترها، مراکز خرید، پارکهای کودکان، رستورانها و قهوه خانه ها و اماکن مشابه از میان برداشته خواهد شد.

بر اساس طرح عمل وزارت بهداشت ترکیه، برنامه های آموزشی برای مقابله با استفاده از محصولات دخانیات در این کشور افزایش خواهد یافت و آموزش در این زمینه از مدارس ابتدایی آغاز و در دبیرستانها و دانشگاهها ادامه خواهد یافت و به موازات آن از شبکه های تلویزیونی و رادیویی نیز در این زمینه بهره گرفته خواهد شد.

هدف برنامه عمل یاد شده ترک سیگار از سوی دستکم 50 درصد از سیگاریها در ترکیه تا پایان سال 2018 میلادی اعلام شده و در این راستا به ارایه خدمات ترک سیگار در بیمارستانها پرداخته خواهد شد و همچنین در کتب درسی برای پرستاران و دانشجویان پزشکی دروس مرتبط با ترک سیگار جای خواهد گرفت.

طبق طرح وزارت بهداشت ترکیه ، مالیات فروش محصولات دخانیات افزایش خواهد یافت و بخشی از درآمدها حاصله از این محل صرف مبارزه با مصرف سیگار خواهد شد.

ترکیه از جمله موفق ترین کشورهای جهان در مساله مبارزه با مصرف سیگار بوده است.

در چارچوب برنامه ای که از 10 سال پیش در ترکیه اجرا می شود، ممنوعیت استعمال دخانیات در تمامی اماکن عمومی سر بسته در این کشور بطور جدی اجرا شده است.

علاوه بر این وزارت بهداشت ترکیه از یکسال قبل تاکنون با اجرای برنامه ای به ارایه خدمات برای افرادی که خواستار ترک سیگار هستند، پرداخته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">