ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

لاییک ها برای شکست اردوغان هم قسم شدند

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رهبران 5 حزب سیاسی ترکیه عصر چهارشنبه با امضای پروتکلی از نامزدی ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ رییس سابق سازمان همکاری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مردادماه آتی حمایت کردند.



به گزارش ایرنا ، در بیانیه ای که در پایان نشست رهبران احزاب مخالف جمهوریخواه خلق ، حرکت ملی، ترکیه مستقل ، دمکرات چپ و دمکرات منتشر شد، طرفین اعلام کردند که هواداران حزبشان را برای رای دادن به احسان اوغلو دعوت خواهند کرد.

رهبران احزاب یاد شده با انتقادهای تند از سیاست های ˈرجب طیب اردوغان ˈ که روز گذشته نامزدی خود برای ریاست جمهوری را اعلام کرد، گفتند : اردوغان جامعه ترکیه را به دو قطب تقسیم کرد و جامعه دچار تفرقه و ملتهب شده و احسان اوغلو به عنوان یک نامزد بی طرف می تواند آرامش را به جامعه ترکیه بازگرداند.

حزب حاکم ترکیه روز سه شنبه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیرفعلی ترکیه را به عنوان نامزد این حزب در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد.

با معرفی اردوغان ، سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است مرداد ماه آینده با یکدیگر رقابت کنند مشخص شدند.

احزاب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی ، دو حزب اصلی مخالف دولت ترکیه پیشتر ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی را به عنوان نامزد مشترک خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند.

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه که حزب اصلی حامی کردها در این کشور است نیز نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مرداد ماه آینده (ماه اوت) که در آن رییس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود ، برگزار خواهد شد.

ناظران آگاه عقیده دارند که اگر تا زمان برگزاری انتخابات تحول غیر مترقبه و بسیار مهمی در جامعه ترکیه رخ ندهد ،اردوغان بیشترین بخت را برای انتخاب به ریاست جمهوری دارد.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دهم اوت (19 مرداد) برگزار می شود و اگر نامزدی نتواند حد نصاب آرا را کسب کند ، انتخابات دور دوم در روز 24 اوت (2 شهریور) برگزار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">