ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: حسین چلیک اخبار منتشر شده درباره حمایت ترکیه از اعلام احتمالی استفلال کردستان را با ادبیاتی ویژه تکذیب کرد.



به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ی ملیت، حسین چلیک سخنگو و معاون رهبر حزب عدالت و توسعه با انتشار یک بیانیه ی مکتوب، اخبار گروه رسانه ای کُردی زبان Rudaw و روزنامه ی انگلیسی فاینشنال تایمز، مبنی بر حمایت ترکیه از اعلام احتمالی استفلال کردستان را تکذیب کرد.
این سیاست مدار کُرد ترکیه نوشته است:
«1- ما حامی حفظ تمامیت ارضی عراق هستیم و تمام تلاش های ترکیه تاکنون در راستای تقویت این رویکرد بوده است. اولویت همواره ی ما، رفاه، آرامش و امنیت همه ی خلق های عراق بوده و هست. در این زمینه هیچ نوع تغییری در مواضع حکومت ما روی نداده است. 2-  متاسفانه به خاطر تبعیت از سیاست های غلط، عراق در حالتی قرار گرفته که می توان آن را شبه تجزیه نامید و این کشور عملا به سه بخش تقسیم شده است. ما هیچ گاه آرزوی تجزیه ی عراق را نداریم اما اگر چنین چیزی روی دهد، علی القاعده کردهای شمال عراق نیز مانند دیگر خلق های آن کشور حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند. 3- دو کلمه ی کُرد و کردستان پیش تر در ترکیه به کار نمی رفت و چنین چیزی در حد یک تابوی بزرگ به شمار می آمد اما این واژه ها، دیگر از چنین ویژگی تابومانندی برخوردار نیستند. 4- در گفتگو با روداو و فاینشنال تایمز، به هیچ وجه از دو عبارت حمایت یا عدم حمایت ترکیه از استقلال کردهای شمال عراق، سخنی به میان نیاورده شد. 5-  هر تحلیلی که خارج از این سخنان باشد، متعلق به افراد و رسانه هایی است که از این سخنان، چنین اقتباسی به عمل آورده اند».


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">