ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رییس جمهوری ترکیه درباره کنایه هواداران اردوغانˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه نسبت به ادعاهای برخی رسانه های هوادار ˈرجب طب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه علیه فرماندهان ارتش هشدار داد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دوغان، نهاد مطبوعات ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عبدالله گل هشدار داده که رسانه ها در شرایط کنونی باید دقت بیشتری در مورد ادعاهای خود درباره ارتش داشته باشند.

روزنامه آکشام و برخی دیگر ار رسانه های هوادار اردوغان دیروز مدعی شدند که بر اساس تحقیقاتی که به دستور نخست وزیر ترکیه صورت گرفته، 40 ژنرال ارتش و یکی از فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش ترکیه با جماعت گولن به رهبری فتح الله گولن رهبر آمریکانشین این جماعت در ارتباط هستند و با این گروه همکاری می کنند.

بیانیه نهاد ریاست جمهوری ترکیه اضافه می کند، عبدالله گل با ابراز تاسف از انتشار این ادعاها درباره فرماندهان بلندپایه ارتش ترکیه، تاکید کرده که نیروهای مسلح ضامن منافع ملی کشور هستند و رسانه ها باید در اوضاع کنونی منطقه بیش از هر زمان دیگر دقت نشان دهند.

آذرماه گذشته جماعت گولن با انتشار برخی نوارهای صوتی و تصویری که از آن به عنوان فسادهای مالی در دستگاههای دولتی و افراد نزدیک به اردوغان یاد شده را فاش کرد.

این حادثه منجر به استعفای چهار وزیر دولت اردوغان شد.

دولت اردوغان این اقدام را به عنوان توطئه جماعت گولن برای براندازی دولت ترکیه ارزیابی و هزاران تن از کارکنان دولت را به اتهام ارتباط با جماعت گولن برکنار و یا جابه جا کرد.

گفته می شود که هواداران اردوغان با عنوان کردن ادعای ارتباط برخی نظامیان با جماعت گولن در صدد زمینه سازی برای تصفیه گسترده در ارتش هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">