ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وزرای خارجه ترکیه و آمریکا دیدار کردند

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: احمد داوود اوغلوˈ و ˈجان کریˈ وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا در بروکسل، درمورد آخرین تحولات در عراق بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش ایرنا، این دیدار روز چهارشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت.

خبرگزاری آناتولی که این خبر را از بروکسل مخابره کرده است، افزود: داوداوغلو و کری بعد از این دیدار، بر ادامه مشورت های نزدیک دوطرف درباره تحولات منطقه و عراق تاکید کردند.

بنابراین گزارش، جان کری پیش از دیدار به خبرنگاران گفت که ترکیه هم پیمان مهمی است و رویدادهای سوریه و اخیر عراق نیز نشان می دهد، مسائل زیادی در منطقه وجود دارد که دو طرف باید باهم با آن مقابله کنند.

او با اشاره به اینکه دو کشور مدتها است درمورد قبرس نیز مذاکره می کنند، گفت: در این دیدار مساله قبرس نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، داود اوغلو نیز با تاکید بر اینکه منطقه خاورمیانه از دوران گذار بسیار دشواری عبور می کند، گفت: زمان آن رسیده است که دو کشور ترکیه و آمریکا به عنوان هم پیمانان راهبردی، با مشورت های فشرده تر، حرکت همسویی داشته باشند.

داوداوغلو تصریح کرد که همکاری های ترکیه و آمریکا در همه زمینه ها ادامه خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">