ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه، درباره آخرین تحولات سوریه و عراق با ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس و ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا تلفنی گفت و گو کرد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، منابع نخست وزیری ترکیه اعلام کردند: اردوغان ضمن ابراز نگرانی از فرآیند روبه درگیری مذهبی در عراق، با بایدن درباره لزوم تشکیل فوری یک دولت وحدت ملی در این کشور گفت و گو کرد.

تماس تلفنی اردوغان با بایدن به دنبال سفر غیرمترقبه معاون رییس جمهوری آمریکا به بغداد، توجه رسانه های ترکیه را به خود جلب کرد.

شبکه خبری ˈان. تی. ویˈ که روز سه شنبه این خبر را به نقل از منابع نخست وزیری ترکیه منتشر کرد، افزود: اردوغان و بایدن در این گفت و گوی تلفنی بر این که دولت جدید عراق باید در برگیرنده همه آحاد مردم این کشور باشد، تاکید داشتند.

اردوغان و بایدن همچنین درباره سرنوشت شهروندان ترکیه ای اسیر در دست گروهک تروریستی ˈداعشˈ و راه های بازگشت امن این شهروندان به ترکیه گفت و گو کردند.

در این گفت و گو ها هم چنین تصمیم گرفته شد که در مسائل عراق و سوریه، ترکیه و آمریکا به همکاری های نزدیک خود ادامه دهند.

بنا به اعلام منابع نخست وزیری ترکیه، آخرین تحولات عراق و سوریه محور اصلی مکالمه تلفنی حدود 20 دقیقه ای دیشب دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بود.

بنابر این گزارش، اردوغان با اشاره به این که نزدیک به یک میلیون سوری به ترکیه پناه آورده اند، خواستار فعال شدن هرچه بیشتر اتحادیه اروپا در حل بحران های منطقه ای شد.

اردوغان و کامرون هم چنین بر لزوم همکاری های نزدیک در مبارزه با تروریسم، توافق کردند که تماس های دوطرف در دوره پیش رو در این باره بیشتر شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">