ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان پیام تبریکی که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه به ژنرال عبدالفتاح السیسی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر ارسال کرد را رد کرد و آن را «بی معنا» توصیف نمود.


اردوغان با مقصر دانستن کشورهای غربی در توصیف نکردن برکناری سال گذشته محمد مرسی رئیس جمهور مصر به  عنوان «کودتا» گفت: کشورهای غربی و بقیه کشورهای جهان نمی‌توانستند رویداد سال گذشته مصر [برکناری مرسی] را کودتا بخوانند و حتی پیام‌های تبریک نیز به کسی که پس از کودتا و با به اصطلاح انتخابات به قدرت رسید هم ارسال کردند.

وی که امروز سه شنبه در جمع سفرای اتحادیه اروپا سخنرانی می‌کرد، گفت: چنین تبریک‌هایی هیچ معنایی ندارد زیرا ما نمی‌توانیم به دولتی که از کودتا بر آمده تبریک بگوییم.

به نوشته حریت، عبدالله گل در نیمه اول ماه جاری میلادی پیام تبریکی به السیسی فرستاد و اولین گام رسمی برای تماس بین دو کشور را برداشت. سیسی در سال گذشته اولین رئیس جمهور به صورت دموکراتیک انتخاب شده مصر را برکنار کرد.

گل همچنین در پاسخ به خبرنگاران درباره دوره جدیدی از روابط میان قاهره-آنکارا با توجه به پیام تبریک به السیسی در این خصوص گفته بود ما تقریبا یک کشور هستیم.

روابط قاهره-مصر پاییز سال گذشته پس از آنکه مرسی توسط ارتش برکنار شد و اردوغان صراحتا از لفظ کودتا استفاده کرد به سردی گرایید و دو کشور سفرای متقابل را عنصر نامطلوب توصیف کردند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">