ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تاسیس شبکۀ تلویزیونی برای اعراب توسط گولن

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: جنبش خدمت به رهبری فتح‌الله گولن برای نفوذ هر چه بیشتر در جهان عرب اقدام به تاسیس یک شبکه تلویزیونی به نام «حراء» کرده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، این شبکه تلویزیونی که پخش آزمایشی آن آغاز شده و شعارش «زبان حقیقت» است نخستین شبکه خصوصی ترکیه‌ای است که به زبان عربی برنامه پخش می‌کند.

یوسف اگار مدیر این شبکه با بیان اینکه فکر تاسیس این شبکه به 3 تا 5 سال پیش بازمی‌گردد، می‌گوید: هدف ما ایجاد پل محبت و آشنایی بین ملت‌هاست و این شبکه تنها عرب‌ها را مخاطب خود نمی‌داند بلکه کسانی که به زبان قرآن آشنایی دارند از ایران تا جنوب شرق ترکیه تا مرزهای سوریه و لبنان تا جنوب سودان و غرب آقریقا مورد توجه ماست و امروز پوشش ما تمام این جغرافیا با 400 میلیون نفر را در بر می‌گیرد که آن را «جغرافیای حراء» نامگذاری کرده‌ایم و ورای این جغرافیا محدوده شبکه «ابروآفریقیا» شروع می‌شود که می‌توانیم با آن کل قاره آفریقا را پوشش دهیم.

وی محتوای این شبکه را متنوع می‌خواند و می‌افزاید: در این شبکه مباحث مختلف زندگی و فرهنگ و اجتماع را مطرح می‌کنیم و برنامه‌هایی برای زنان و کودکان و سریال‌های دوبله شده به عربی و برنامه‌های هنری، فرهنگی و آموزشی داریم و در کنار آن تجربیات جنبش خدمت را ارائه کرده و همچنین دروس فتح‌الله گولن را به زبان عربی عرضه می‌کنیم.

اگار درباره نیروی انسانی این شبکه هم می‌گوید: بسیاری از برادران [ترک] ما پیشتر به کشورهای عربی مهاجرت کرده و آنجا زندگی کرده‌اند و یا دانشجویانی که به خوبی زبان عربی را می‌دانند و یا کسانی که از کشورهای عربی زن گزیده‌اند نیروی انسانی ما را تشکیل می‌دهند.


۹۳/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">