ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: دولت ترکیه تبلیغ مشروبات الکلی را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دویچه وله،دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، تبلیغ نوشابه‌های الکلی را در سراسر این کشور ممنوع کرد. از این پس کسی که اقدام به نمایش آرم مشروبات الکلی بکند، مجازات خواهد شد. متخلفان با مجازات نقدی روبرو می‌شوند.

مشروب‌فروشی‌های ترکیه مجبورند هر چه زودتر تزئینات محل کسب خود را تغییر دهند، چون تبلیغ  در این کشور ممنوع شده است. دیگر در هیچ جای ترکیه تبلیغ نوشابه‌های الکلی مجاز نیست.

روز چهارشنبه (۱۱ ژوئن / ۲۱ خرداد) مهلت دوره گذار برای اجرای قانونی که سپتامبر سال گذشته (۲۰۱۳) تصویب شده بود به پایان رسید.

مغازه‌داران، رستوران‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها باید هر گونه تبلیغ برای مشروبات الکلی را بردارند.

افزون بر این، از این پس صاحبان صنایع آبجوسازی و مشروب‌سازی اجازه ندارند به عنوان "حامی مالی" دست به تبلیغ بزنند. برای نمونه دیگر نمایش آرم مارک یک  مشروب الکلی در استادیوم‌های فوتبال ترکیه آزاد نیست.

مجازات نقدی تکرار نقض این ممنوعیت می‌تواند به نیم میلیون لیره ترکیه، یعنی حدود ۱۷۵ هزار یورو برسد.

دولت اردوغان پیش از این تشدید قوانین مربوط به نوشابه‌های الکلی را آغاز کرده بود. از سپتامبر سال ۲۰۱۳ مغازه‌ها اجازه ندارند بین ساعت ۱۰ شب و ۶ صبح نوشابه الکلی بفروشند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">