ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: سرکنسولگری ترکیه در موصل به همراه 48 تن از اتباع ترکیه از جمله سرکنسول این کشور به تصرف اعضا گروه تروریستی داعش درآمد.


به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا،رسانه های ترکیه با اعلام خبر به تصرف درآمدن سرکنسولگری کشورشان در موصل و به گروگان گرفته شدن 48 تن از اتباع این کشور از سوی گروه تروریستی داعش، «اوزترک ییلماز» سرکنسول ترکیه در موصل را نیز جزو گروگان ها اعلام کردند.
بنابر گزارش های دریافتی، در میان گروگان گرفته شدگان 4 کودک، 15 کارمند سرکنسولگری و تعدادی از نیروهای نظامی ویژه ترکیه قرار دارند.



درپی این تحولات« رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به صورت فوری فرماندهان ارتش و سازمان اطلاعات و تنی چند از مقامات مسوول کشوری را برای جلسه فوق العاده به نخست وزیری فراخواند.
نخست وزیری ترکیه در پایان این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه تحولات در موصل از نزدیک تحت پیگیری است، اعلام کرد: ترکیه در چارچوب حفظ منافع خود هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.
درحالیکه «احمد داوداوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه سفر خود را به نیویورک نیمه تمام گذاشته و در حال بازگشت به کشور است.
«عبدالله گل» رییس جمهور ترکیه معاون وی را برای دریافت گزارش در مورد چگونگی این رویداد به کاخ ریاست جمهوری فراخوانده است.
وی وقوع چنین وقایعی را در منطقه غیر قابل قبول دانست.

۹۳/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">