ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

جنگ لفظی اردوغان با شبکه CNN

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از عملکرد رسانه‌های خبری غرب در نخستین سالگرد اعتراضات ضد دولتی این کشور این رسانه‌ها را به جاسوسی متهم کرده است.



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه رسانه های خبری غربی از جمله خبرنگار شبکه سی ان ان را به تشکیل شبکه جاسوسی در ترکیه متهم کرده است. خبرنگار سی ان ان که روز شنبه در حال پوشش زنده درگیری های خیابانی در ترکیه بود از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش اردوغان در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه تاکید کرد: سازمان های خبری بین المللی که برای پوشش فرافکنانه و تحریک آمیز وقایع ترکیه به استانبول آمده بودند دست خالی ماندند.

پلیس ترکیه روز شنبه با شلیک گاز اشک آور و استفاده از خودروی آبپاش تظاهرات کنندگان معترض در شهرهای استانبول و آنکارا را متفرق کرد. این تظاهرات ضد دولتی در سالگرد اعتراضات میدان تقسیم استانبول صورت گرفته است. پلیس ضد شورش ترکیه برای مدتی تیم خبری سی ان ان را بازداشت کرده است.

ایوان واتسون خبرنگار سی ان ان در این باره گفت: پلیس ترکیه پس از یک ساعت تیم خبری سی ان ان را آزاد کرده است. اردوغان امروز سه شنبه خبرنگار سی ان ان را "نوکری" توصیف کرده است که به دنبال ایجاد هرج و مرج در ترکیه است.اردوغان گفت: سی ان ان توجهی به اطلاع رسانی و کار خبری آزاد و مستقل ندارد. آنها مثل جاسوس ها کار می کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">